نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر


نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

منچسترسیتی شنبه شب میزبان منچستریونایتد است.

منچسترسیتی شنبه شب میزبان منچستریونایتد است.

به گزارش وبسایت نود، دربی منچستر در این مقطع از نظر جدولی خیلی هم حساسیت ندارد.

شنبه شب منچسترسیتی در اتحاد میزبان منچستریونایتد است، این بازی با قضاوت آنتونی تیلور برگزار می شود و مایکل الیور داور VAR این بازی است. منچسترسیتی فعلاً با 32 امتیاز سوم است و منچستریونایتد با 21 امتیاز در جایگاه ششم ایستاده است.

نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

بعد از سال‌ها این دو تیم در شرایطی پای به دربی منچستر میگذارند، که هر دو فاصله نسبتاً زیادی با صدر جدول دارند. در ابتدای دهۀ جاری میلادی، منچستریونایتد و منچسترسیتی سرمداران جزیره بودند و بین سال های 2010 تا 2013 قهرمانی های جزیره را بین خودشان تقسیم کردند، با بازنشستگی فرگوسن، یونایتد افت کرد و تنها در فصل 2017 -2018 بود که رقیب منچسترسیتی در کورس قهرمانی بود، سیتی هم بعد از دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر که با رکوردشکنی های فراوان همراه بود، حالا در این فصل از صدر جدول فاصله گرفته است، با تمام این اوصاف، این دربی جذابیت‌های همیشگی خود را دارد.

نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

سولسشائر در کنفرانس خبری به رقیب کنایه زد و عنوان کرد: «حداقل در سالهای اخیر هر سال دربی منچستر را شاهد هستیم.» کنایه سولسشائر به عدم حضور منچسترسیتی در سطح اول فوتبال جزیره در اواخر دهۀ 90 میلادی بود. زمانی که سولسشائر به منچستریونایتد پیوست، سیتی به دسته یک سقوط کرده بود و پنج سال طول کشید تا دوباره شاهد حضور سیتی در لیگ برتر باشیم، بنابراین سولسشائر پنج سال بعد از حضورش در الدترافورد، اولین دربی خود را تجربه کرد. با وجود این، تیم سیتی کنونی با آن تیم فرسنگ ها فاصله دارد. با تزریق پول به نیمۀ آبی شهر منچستر، اوضاع منچسترسیتی هم عوض شد و حالا آنها یکی از برترین های جزیره هستند تیمی که فصل قبل به سه گانۀ تاریخی داخلی دست یافت.

جالب اینجاست که فرم یونایتد در 6 بازی قبلی خود بهتر از رقیب همشهری بوده است. سیتی هر چند در 3 مسابقه اخیر خانگی خود در لیگ برتر پیروز شده است ولی در 6 بازی اخیر خود در تمام مسابقات، فقط دو برد داشته است. یک باخت مقابل لیورپول و سه تساوی با گل نتیایج تیم پپ در 6 بازی اخیر بوده، آنها میان هفته موفق شدند برنلی را 4-1 شکست دهند که بهترین نتیجه شان در طی 3-4 هفته اخیر بود.

نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

در آن سمت یونایتد که پیش از وقفه بازی های ملی روی فرم آمده بود و 3 برد 3 گله را تجربه کرده بود. در هفته های اخیر دو بار مقابل شفیلد و ویلا بازی های برده را از دست داد، یک شکست هم در آستانه پذیرفت تا اینکه چهارشنبه شب در دیداری حیثیتی توانست تاتنهامِ مورینیو را مغلوب سازد و البته این برد همراه شد با یک نمایش به مراتب رضایتمندانه‌تر از سوی شیاطین سرخ. حالا یونایتد برای حفظ فرم خود به کسب امتیاز در اتحاد می اندیشد.

زینچنکو مصدومیت را پشت سر گذاشته و آمادۀ بازگشت به میادین است، هرچند ممکن است پپ در مورد او برای این بازی حساس ریسک نکند. گوندوغان هم مشکل مصدومیتش برطرف شده است. آگوئرو غایب بزرگ سیتی در دربی منچستر است. سانه و لاپورت هم که طبق انتظار قادر به بازی نیستند. در آن سمت انتظار می‌رود مارسیال بعد از یک بازی دوری از میادین آمادۀ بازی باشد، هر چند که او هم بعید است 90 دقیقه در ترکیب قرار گیرد. پل پوگبا همچنان آمادۀ بازی نیست. ماتیچ، فوزو منسا، بایی و دالوت هم مطابق هفته‌های قبل دور از میادین هستند.

نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

سابقه رقابت های دو تیم در لیگ برتر 44 بازی است، 15 برد برای منچسترسیتی، 21 برد برای منچستریونایتد و 8 تساوی است. از این تعداد سیتی در خانۀ خود 8 بار پیروز شده است و منچستریونایتد در خانۀ سیتی در لیگ برتر 11 بار پیروز شده است. جالب اینکه 10 برد از مجموع 15 پیروزی سیتی در دربی منچستر در لیگ برتر در 8 سال اخیر رقم خورده است و تنها چلسی با ثبت 18 برد مقابل یونایتد وضعیت بهتری به نسبت سیتی در جدال با یونایتد دارد.

در 5 بازی اخیر فقط یک بار یونایتد موفق به شکست سیتی شده است که آن هم به بازگشت 3-2 مقابل سیتی در اوریل 2018 بازمیگردد. آخرین مسابقه دو تیم 24 آوریل در الدترافورد برگزار شد که سیتی با برتری 2-0 توانست در الدترافورد گام بلندی برای قهرمانی بردارد. فصل گذشته نیز سیتی در اتحاد توانست 3-1 یونایتد را شکست دهد. جالب اینکه این باخت تنها شکست یونایتد در 4 مسابقه اخر خارج از خانه مقابل سیتی در لیگ برتر بود. پیش از آن، یونایتد 2 برد و 1 مساوی گرفته بود.

نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

دو برد فصل گذشته سیتی مقابل یونایتد هر دو با اختلاف دو گل بود. آخرین تیمی که توانسته در لیگ برتر در سه مسابقه پیاپی، یونایتد را با اختلاف 2 یا بیشتر از 2 گل شکست دهد، لیورپول بوده است که این کار را در 4 مسابقه پیاپی لیگ بین سالهای 1978 تا 1979 انجام داد.

آمار منچسترسیتی در لیگ برتر در خانه شگفت انگیز است. 24 برد در 27 مسابقه اخیر خانگی در لیگ برتر. 1 تساوی و تنها 2 باخت و ثبت 81 گل در این 24 بازی. سیتی در این 24 بازی فقط یک بار در گلزنی ناکام مانده است. از ان طرف آمار منچستریونایتد در بازی های خارج از خانه در ماه های اخیر اسف بار بوده است. کسب فقط 1 برد در 11 بازی اخیر خارج از خانه، 4 تساوی و 6 شکست بدون حتی یک کلین شیت در 12 بازی اخیر خارج از خانه. آخرین بار آوریل 1986 بود که یونایتد در 15 مسابقه خارج از خانه پیاپی نتوانست هیچ کلین شیتی به ثبت برساند.

نگاهی به دربی منچستر؛ منچستری‌های دور از صدر

با وجود این، یونایتد در 5 مسابقه اخیرش مقابل تاپ سیکس Top6 بی شکست بوده است. کسب 2 برد و 3 تساوی. از جمله 4 مسابقه این فصل. پیش‌تر ماه مارس 2016 تحت نظر فن خال، یونایتد 6 بازی پیاپی مقابل top6 بی شکست بود. در مقابل یونایتد سولسشائر، در طی این مدت 7 بار در خارج از خانه در لیگ برتر پیروز شده است که میانگین رتبه این 7 تیم، 14 بوده است.

پپ گواردیولا در 6 مسابقه مقابل یونایتد در لیگ برتر، 4 برد کسب کرده است. 1 تساوی و 1 باخت. تنها لز مک دووال و جو مرسیر به عنوان دو مربی من سیتی، بیشتر از گواردیولا موفق به شکست منچستریونایتد شده‌اند.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج