هجرت و وجود حضرت معصومه (س) به قم زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است


هجرت و وجود حضرت معصومه (س) به قم زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است

چراغی گفت: هجرت و وجود حضرت معصومه (س) به قم باعث زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)، نشان دادن راه هدایت به سوی امام غائب و درخواست ظهور امام زمان علیه السلام از خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (15 آذر) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه که در مصلای امام هادی (علیه السلام) اقامه شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، گفت: تقوا دوری از گناهان، شُبهات و توجه قلب به خدا است.

امام جمعه پاتاوه به اثبات وجود امام زمان (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از نشانه ها برای اثبات چیزی رجوع به حوادث و اتفاقاتی است که از آن کس یا چیز صادر می شود و نشان می دهد که آن اتفاق افتاده یا در حال افتادن است، به طور مثال در جایی دودی مشاهده می کنیم که نشانه آتش است.

وی با استناد به روایات، با بیان اینکه در روایات ما نشانه هایی برای حضور و وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیان شده، به بعضی از این علائم از لسان مبارک امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: امام فرمودند «سوگند به خدا، خون من از جوشش باز نمی ایستد تا خداوند مهدی (عجل الله) را بر انگیزد.(مناقب اب شهرآشوب ج4ص85)

چراغی به آثاری از احوالات مردمان آخر الزمان (مرد و زن) در روایات که نشان از وجود ظهور دارد اشاره و تصریح کرد: از خدا نمی ترسند، تمام همت شان شکم شان می شود، دین آنها درهم و دینار است و با طلا آرایش می کنند (طلا را به عنوان زینت استفاده می کنند) .

خطیب جمعه پاتاوه همچنین به بعضی از نشانه های زنان آخرالزمان را از لسان پیامبر اعظم (صل الله علیه وآله وسلم) اشاره کرد و یادآور شد: این افراد جامه کافر می پوشند، خود را به شکل مستکبران درمی آورند، بر زین ها سوار می شوند و از همسران خود تمکین نمی کنند.

وی همچنین بی حیا شدن بعضی از زنان و اینکه خود را به صورت مردان در آوردن و سر را مانند کوهان شتر درست کردن و... را از این نشانه ها نام برد.

چراغی در خطبه سیاسی نماز جمعه با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها)، گفت: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در خانه عصمت و طهارت چشم به جهان گشود.

امام جمعه پاتاوه ادامه داد: هجرت و وجود حضرت معصومه (سلام الله علیها) به قم باعث زمینه سازی ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نشان دادن راه هدایت به سوی امام غائب و درخواست ظهور امام زمان علیه السلام از خدا است.

وی با استناد به اینکه این بانوی بزرگوار شهیده هستند، خاطرنشان کرد: بعضی علت بیماری آن حضرت را چنین نوشته ‌اند: مردم ساوه در آن عصر از دشمنان سرسخت خاندان نبوت بودند، از این رو وقتی که موکب حضرت معصومه علیهاالسلام و همراهانش به ساوه رسید، به آن حمله کردند و جنگ سختی درگرفت، برادران و برادرزادگان حضرت معصومه علیهاالسلام در این جنگ به شهادت رسیدند. در یک کاروانی وارد ساوه شدند، دشمنان اهل بیت علیه‌السلام به هارون که در حال غذا خوردن بود، حمله کردند و او را به شهادت رساندند و افراد دیگر کاروان را مجروح و پراکنده ساختند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج