14 داوطلب انتخابات مجلس از طریق اپلیکیشن های موبایلی نام نویسی کردند


14 داوطلب انتخابات مجلس از طریق اپلیکیشن های موبایلی نام نویسی کردند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: 14 داوطلب انتخابات مجلس از طریق اپلیکیشن های موبایلی ثبت نام اولیه کرده و فرایند نام نویسی آنان ثبت نهایی شده است.

شکرالله حسن بیگی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نام نویسی ۲ هزار و ۵۰۶ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این آمار داوطلبان در حوزه های ۶ گانه این استان طی ۶ روز گذشته است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۴۰ نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه پاکدشت ثبت نام کردند.

حسن بیگی با اشاره به حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه گفت: ۸۸ داوطلب در این حوزه و ۷۰ نفر در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ثبت نام قطعی کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۳۶ و در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد ۶۸ نفر ثبت نام کرده اند.

به گفته وی؛ تعداد کل داوطلبان اقلیت های دینی ثبت نامی در این دوره از انتخابات به ۱۸ نفر رسید.

وی همچنین تعداد داوطلبان استان تهران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی چهار روز گذشته را با روز چهارم ادوار نهم و دهم مقایسه کرده و بیان داشت: در مجلس نهم ۱۳۱ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن بودند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و استان تهران صاحب ۳۵ کرسی در قوه مقننه است که ۳۰ کرسی آن برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و مابقی برای سایر شهرستان ها محسوب می شود

همزمان با این دوره از انتخابات، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان نیز برگزار خواهد شد و استان تهران نیز در این زمینه سه نماینده انتخاب خواهد کرد و ثبت نام نامزدهای این مجلس نیز از امروز (۱۵ آذر) آغاز شد.

داوطلبان برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به ساختمان شماره ۲ فرمانداری تهران واقع در خیابان مطهری خیابان علی اکبری روبروی کوچه تیرداد مراجعه کنند.

همچنین داوطلبان برای ثبت نام انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان به ساختمان اصلی فرمانداری تهران مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا