شمار داوطلبان انتخابات مجلس در کردستان به 167 نفر رسید


شمار داوطلبان انتخابات مجلس در کردستان به 167 نفر رسید

در ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان ورود به مجلس یازدهم شمار داوطلبان انتخابات مجلس در کردستان به 167 نفر رسید.

در تداوم پروسه ثبت‌نام از داوطلبان ورود به مجلس یازدهم و در ششمین روز این روند، ۳۰ داوطلب جدید ثبت‌نام شده و شمار داوطلبان رقابت‌های مجلس یازدهم در کردستان به ۱۶۷ نفر رسید.

از فرصت قانونی نام‌نویسی علاقه‌مندان به حضور در صحنه انتخابات مجلس یازدهم، تنها یک روز کاری ۱۰ ساعته باقی است و علاقه‌مندان به حضور در رقابت‌های مجلس، می‌توانند فردا از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر با حضور در یکی از حوزه انتخابیه پنج‌گانه استان کردستان و یا وزارت کشور داوطلب حضور در انتخابات مجلس یازدهم شوند.

در برنامه زمان‌بندی شده انتخابات توسط وزارت کشور، مهلت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس از روز دهم تا شانزدهم آذرماه ۱۳۹۸ تعیین شده است.

آخرین گزارش ستاد انتخابات کردستان حاکی است در ششمین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس، 30 نفر شامل 3 زن و 27 مرد با ثبت‌نام قطعی، داوطلبی خود را برای حضور در عرصه انتخابات در پیش مجلس اعلام کرده‌اند.

جزییات شمار ثبت‌نام داوطلبان حوزه‌های انتخابیه کردستان در روز ششم به این شرح است: حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره هشت مرد، حوزه انتخابیه بیجار پنج نفر شامل سه مردم و ۲ زن، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان هفت مرد، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۲ مرد و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد.

براین اساس، تاکنون برای حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره در مجموع شش روز ثبت‌نام، ۵۶ نفر شامل ۵۲ مرد و ۴ زن، حوزه انتخابیه بیجار ۳۷ نفر شامل ۳۳ مرد و چهار زن، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۲۲ مرد، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۲۴ نفر شامل ۲۲ مرد و دو زن و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد 28 نفر شامل ۲۷ مرد و یک زن ثبت‌نام شده‌اند.

تاکنون از حوزه انتخابیه قروه و دهگلان زنان علاقه‌ای به داوطلبی و رقابت در انتخابات مجلس نشان نداده‌اند. در انتخابات پیشین زنان از این حوزه نامزد شده‌اند.

کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و شش نماینده در مجلس است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها