رییس ستاد انتخابات اصفهان: انتخابات یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی است


رییس ستاد انتخابات اصفهان: انتخابات یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی است

اصفهان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات بر اساس مشارکت و حضور مردم برگزار می‌شود و در واقع یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

حیدر قاسمی روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه افزود: زمانی که از جمهوری اسلامی نام می‌بریم یعنی همه موضوعات براساس رای و نظر مردم است، از این رو در برگزاری انتخابات هم مردم بعنوان نقش آفرین اصلی هستند.

وی بیان کرد: معتمدان از میان مردم تعیین می‌شوند که این معتمدان بخش اصلی از هیات اجرایی را تشکیل می‌دهند، همچنین هیات اجرایی با مسئولیت فرماندار و بخشدار مسئول برگزاری و اجرای قانون انتخابات است.
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: اعضای شعب از میان افراد و اقشار مردم انتخاب می‌شوند، افرادی که روز برگزاری انتخابات چه در نقش اعضای شعب و چه بازرس، ناظر و نماینده فرماندار همراهی می‌کنند به نوعی از بدنه اجتماع مردم هستند.
وی با اشاره به مشارکت و حضور مردم در انتخابات گفت: به طور طبیعی مردم در همه انتخابات مشارکت و حضور برای انتخاب منتخبان خود در پای صندوق‌های رای داشته اند و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم این انتظار وجود دارد که با حضور و مشارکت مردم انتخابات پر شوری در دوم اسفندماه سال جاری رقم زده شود
قاسمی، نقش مسئولان در برگزاری انتخابات را مشترک و تکمیل کننده دانست و اظهارداشت: درست است که ساختار و مکانیزم کار و هماهنگی ها باید در حوزه اداری و وزارت کشور تعریف شود اما بدون کمک مردم برگزاری انتخابات امکان پذیر نیست.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد. ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز دهم آذر در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور آغاز شد و تا شانزدهم آذر ادامه دارد که تا پایان روز پنجم ۵۹۱ نفر از استان اصفهان نام‌نویسی کرده‌اند.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند بعلاوه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران. اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان یک نفر انتخاب خواهد شد که به ترتیب

" اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین و خور و بیابانک "به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

براساس اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، انتخابات مجلس در این استان با حضور. حدود۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در نزدیک به سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!