برای سهمیه المپیک در بخش کوهستان امید داریم


برای سهمیه المپیک در بخش کوهستان امید داریم

سمنان- ایرنا- رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: تیم ملی ایران به کسب سهمیه المپیک 2020 در بخش کوهستان امید دارد و در این راستا تلاش می‌شود.

خسرو قمری شامگاه جمعه پس‌ از پایان سفر خود به سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم ملی در رشته کوهستان چند سالی است که کار خود را آغاز کرده و در این مدت موفق به کسب عنوان‌های برتر در آسیا شده است.

وی با اشاره به اینکه کل سهمیه‌ها در بخش کوهستان ۳۸ نفر است، بیان کرد: شرایط و جایگاه ایران در این بخش مطلوب است اما با توجه به اینکه در این دوره سهمیه براساس رنکینگ جهانی شد، کار برای تیم ملی کمی دشوار شده است.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: در دوره‌های گذشته سهمیه براساس رنکینگ ۳۴ کشور قاره آسیایی بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون، با ۲۰۲ کشور که در اتحادیه دوچرخه سواری فعالیت دارند، برای کسب سهمیه المپیک باید تلاش شود.

قمری با بیان اینکه به احتمال زیاد در المپیک ۲۰۲۰ حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از دوچرخه سواران از قاره اروپا هستند، گفت: کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی با توجه به تجربه ای که در این المپیک کسب می‌شود، با برگزاری جلسات با هدف دفاع از قاره‌های دیگر برای دستیابی به سهم بیشتر تلاش کنند.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری حضور موفق رکاب‌زنان تیم ملی در رقابت‌های پیش‌رو برای کسب سهمیه در رشته کوهستان است چرا که کسب این سهمیه در بخش مردان و زنان تا دهم خرداد ماه فرصت وجود دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: رقابت‌های قهرمانی آسیا در بخش کوهستان در کشور تایلند برگزار می شود که اردوهای آمادگی تیم ملی برای دستیابی به موفقیت در این رقابت‌ها به طور منظم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اردوهای تیم ملی به منظور دستیابی به آمادگی هر چه بیشتر، در شهرهای شمالی کشور باتوجه به نزدیکی به آب و هوای کشورهای شرق آسیا برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری، توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری را یکی از اهداف این فدارسیون ورزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتقاء فنی مربیان این رشته ورزشی با برگزاری کلاس بین‌المللی در تهران با حضور استادی از کشور اسپانیا با هدف پرورش مربیان در رشته مدال‌آور پیست یکی دیگر از برنامه‌های فدارسیون دوچرخه سواری است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری یادآور شد: رقابت های قهرمانی جوانان کشور در راستای المپیادهای استعدادهای برتر ورزشی به منظور شناسایی مستعدان دوچرخه سواری و معرفی آن ها به تیم ملی برگزار شد.

رقابت‌های دوچرخه سواری رده سنی جوانان قهرمانی کشور به مدت ۲ روز طی در روزهای چهاردهم و پانزدهم آذر ۹۸ در بوستان تفریحی سوکان شهر سمنان برگزار شد و رئیس فدراسیون در این رقابت‌ها حضور یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم