74 داوطلب انتخابات مجلس در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند


74 داوطلب انتخابات مجلس در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند

بیرجند - ایرنا - شمار داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه‌ انتخابیه استان خراسان جنوبی در پایان ششمین روز نام‌نویسی به 74 نفر رسید و فردا آخرین مهلت ثبت‌نام است.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از این تعداد در ششمین روز نام‌نویسی داوطلبان، ثبت‌نام کرده‌اند.

ناصر خوش خبر شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۸ نفر از داوطلبان نامزدی انتخابات که تا پایان وقت ثبت‌نام امروز جمعه ۱۵ آذر مراجعه کرده‌اند، مرد هستند و ۶ زن نیز برای نامزدی انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» به مرکزیت فرمانداری بیرجند با ۲۰ نفر بیشترین مراجعه برای ثبت‌نام را داشته و کمترین میزان مراجعه هم مربوط به حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» به مرکزیت فرمانداری فردوس با ۱۷ نفر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد مراجعات به ثبت رسیده در حوزه انتخابیه «قاینات و زیرکوه» ۱۹ نفر و حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه» نیز ۱۸ نفر است.

وی درباره میزان تحصیلات داوطلبان گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان یک نفر لیسانس، ۵۲ نفر فوق لیسانس و ۱۵ نفر مدرک دکترا دارند و تحصیلات ۶ نفر هم حوزوی است.

خوش خبر اظهار داشت: از مجموع افرادی که تا این لحظه ثبت‌نام آنان نهایی شده، ۱۵ نفر سابقه داوطلبی و ۴ نفر سابقه نمایندگی دارند.

وی گفت: ۴۷ نفر از این افراد زیر ۵۰ سال و ۲۷ نفر نیز بالای ۵۰ سال سن دارند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ فردا (شنبه) ۱۶ آذر ادامه دارد.

نام‌نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه دهم آذر در فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که داوطلبان در این استان به فرمانداری‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراجعه می‌کنند.

ادامه ورود چهره‌های سرشناس و جوان‌ترها

ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در حالی سپری شد که خبرها حاکی از ادامه ورود چهره‌های سرشناس و همچنین جوان در چهار حوزه انتخابیه این استان است.

چهره‌های شاخص از مسئولان سابق در خراسان جنوبی، دانشگاهیان، فعالان سیاسی و روحانیون سرشناس هستند که وارد این عرصه شده‌اند.

همچنین امروز نامه منتسب به حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده فعلی مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌های خبری منتشر شد که وی در این نامه اعلام کرد: با اعتقاد راسخ به چرخش نخبگان و حضور نیروهای تازه نفس انقلابی، برنامه‌ای برای نام‌نویسی در انتخابات این دوره ندارم.

بنابراین از چهار نماینده فعلی خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تا پایان ششمین روز فقط «نظر افضلی» از حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه» ثبت‌نام و «فرهاد فلاحتی» نماینده مردم قاینات و زیرکوه هم روز نخست ثبت‌نام در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ای برای حضور در این دوره از انتخابات ندارد.

رسانه‌ها و کانال‌های خبری مختلف در خراسان جنوبی پیش بینی کرده‌اند که شمار دیگری از چهره‌های شاخص ملی و استانی در آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان فردا (شنبه) با مراجعه به فرمانداری‌ها یا ستاد انتخابات کشور از حوزه‌های انتخابیه این استان داوطلب می‌شوند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی