تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در استان سمنان به 94 نفر رسید


تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در استان سمنان به 94 نفر رسید

سمنان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تعداد داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان، با ثبت نام 17 نفر تا ساعت 18 ششمین روز، به 94 داوطلب رسید.

حبیب‌الله خجسته‌پور عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ششمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ نفر آقا در حوزه انتخابی سمنان، مهدیشهر و سرخه، یک نفر آقا در حوزه انتخابی گرمسار و آرادان، سه نفر آقا در حوزه انتخابی شاهرود و میامی و هفت نفر آقا در حوزه دامغان ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان ثبت نامی روز ششم، یک نفر دارای مدرک کارشناسی بود که باتوجه به جانباز بودن، معادل مدرک کارشناسی ارشد برای او محسوب می‌شود، یک نفر دارای مدرک حوزوی، پنج نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا و یک نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بودند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به بازه سنی داوطلبان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در میان داوطلبان ثبت نامی روز ششم، پنج نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲ نفر در بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲ نفر در بازه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، چهار نفر در بازه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال،یک نفر در بازه سنی ۵۱ تا ۵۵ سال و سه نفر نیز در بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال هستند.

خجسته‌پور تصریح کرد: ۹۰ درصد داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تاکنون مرد هستند.

در پنج روز ابتدایی ثبت نام حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۷۷ داوطلب ثبت نام کرده بودند.

داوطلبان ثبت نام در انتخابات مجلس تا ساعت ۱۸ روز شانزدهم آذر ۹۸ فرصت دارند با ارائه مدارک لازم در مراکز تعیین شده در فرمانداری‌ها، وزارت کشور و یا نمایندگی‌های سیاسی ایران در سایر کشورها ثبت نام کنند.

استان سمنان با جمعیت ۷۰۲ هزار نفری چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان