ماموریت کونته در سن‌سیرو؛ رکورد تاریخی یوونتوس شریک پیدا می‌کند؟


ماموریت کونته در سن‌سیرو؛ رکورد تاریخی یوونتوس شریک پیدا می‌کند؟

اینترمیلان جمعه شب فرصت انجام کاری را دارد که پیش از این تنها یوونتوس موفق به انجام آن شده است.

اینترمیلان جمعه شب فرصت انجام کاری را دارد که پیش از این تنها یوونتوس موفق به انجام آن شده است.

به گزارش وبسایت نود، در نخستین مسابقه از هفته پانزدهم سری آ جمعه شب اینترمیلان در شرایطی در سن‌سیرو میزبان رم خواهد بود که به لطف تساوی 2-2 یوونتوس برابر ساسولو و برتری 2-1 برابر اسپال، موفق شده برای نخستین بار بعد از هفته ششم صدرنشین سری آ شود.

اینتر که از 14 بازی خود 37 امتیاز اندوخته، برای جبران شکست 2-1 خانگی برابر یووه و بازپس گیری صدر جدول، 7 هفته مداوم این تیم را تعقیب کرد و 19 امتیاز از مجموع 21 امتیاز ممکن را اندوخت تا بالاخره صدرنشین شود.

این تعقیب و گریز البته منجر به رقم خوردن یک رکورد ویژه برای اینتر شد. اینترمیلان برای نخستین بار در تاریخ 88 ساله حضور در سری آ به 12 پیروزی از 14 دیدار ابتدایی خود دست یافته و جمعه شب می‌تواند به دومین تیم متفاوت تاریخ سری آ تبدیل شود که در 15 بازی ابتدایی خود، حداقل 13 بار به پیروزی رسیده است.

این اتفاق (کسب حداقل 13 برد در 15 بازی ابتدایی فصل) پیش از این توسط 4 تیم دیگر رخ داده که البته نام تمامی آن تیم ها، یوونتوس بوده است. یووه در فصل های 50-1949 و 14-2013، 13 بازی از 15 بازی ابتدایی را برد و فصل های 06-2005 و 19-2018 را با کسب 14 برد در 15 دیدار ابتدایی آغاز کرد. در حقیقت ماموریت آنتونیو کونته، شریک کردن تیم جدیدش در این رکورد تاریخی با تیم سابق اوست. نکته جالب آن که یکی از رکوردهای یوونتوس (فصل 14-2013) توسط خود آنتونیو کونته ثبت شده است.

امید اول نراتزوری برای تحقق این هدف، زوج مخوف خط حمله این تیم، روملو لوکاکو و لاتارو مارتینز هستند. در شرایطی که چیرو ایموبیله با 17 گل خود را از بقیه گلزنان سری آ جدا کرده و کسب کاپوکانونیره را تا حدود زیادی قطعی ساخته، روملو لوکاکو با 10 گل زده در رده دوم جدول گلزنان حضور دارد و یک پله پایین تر از ژائو پدروی 9 گله (کالیاری)، زوج 8 گله لوکاکو در خط آتش افعی ها یعنی لاتارو مارتینز دیده می‌شود.

این دو بازیکن به تنهایی 58 درصد از گل های نراتزوری در فصل جاری سری آ را به ثمر رسانده اند (18 از 31). در حقیقت بعد از زوج کریستین ویری و محمد کالون در فصل 02-2001 این برای نخستین بار است که اینترمیلان تا این مقطع از فصل، دو بازیکن با حداقل 8 گل زده دارد.

یکی از انتظارات هواداران اینترمیلان در این مسابقه، دیدن گل در 30 دقیقه ابتدایی است. اینترمیلان با به ثمر رساندن 12 گل در یک سوم ابتدایی مسابقات خود موفق ترین تیم سری آ در این بازه زمانی بوده است تا آن ها توانسته باشند تا همین مقطع از فصل، با تعداد گل های کل فصل قبل در 30 دقیقه ابتدایی برابری کنند. البته حریف امشب اینتر نیز 9 گل در این بازه به ثمر رسانده تا دومین تیم موفق سری آ در فصل جاری لقب گیرد.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی