امام جمعه زاهدان: جمعیت دانشجویی کشور یک لشکر فعال است 


امام جمعه زاهدان: جمعیت دانشجویی کشور یک لشکر فعال است 

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دانشجویان در یک کلمه لشکری فعال در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی، دفاعی و تمامی عرصه‌های مورد نیاز جامعه هستند که باید از ظرفیت این لشکر به درستی بهره برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: یکی از راه های تحصیل تقوا استفاده درست و بهینه از نعمت ها و فرصت هایی است که خداوند به ما عطا می‌کند.
وی افزود: ۱۶ آذر به دلیل کشتار دانشجویانی که در سال ۱۳۳۲ به سفر رئیس جمهوری آمریکا اعتراض کردند و به شهادت رسیدند روز دانشجو نامگذاری شده است و هر ساله این روز گرامی داشته می‌شود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: این قشر جوان یکی از فرصت هایی است که خداوند به جامعه ما عنایت کرده که باید از این نعمت به خوبی استفاده کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: دانشجو اهل تحصیل علم و دانش است و باید از این فرصت تحصیل علم به خوبی استفاده کرد.
وی افزود: دانشجویان کشور ما اغلب مسلمانند و باید به این تعهد دینی عمل کنند. آنان باید در عرصه‌های علمی و عملی فعال باشند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشجو اهل فهم مسائل اجتماعی و سیاسی است که این خود یک نعمت است و باید تلاش کرد این بینش سیاسی قوی‌تر شود.
حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: دانشجویان نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی دغدغه مند هستند که باید به آنها پاسخ مناسب داد.
وی افزود: دانشجوی مسلمان عدالت خواه و به دنبال عدالت است که باید به این دغدغه پاسخ مثبت داد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: بسیج دانشجویی که خودش یک لشکر و فعالیتش در این استان به خوبی مشهود و محسوس است بخشی از این لشکر بزرگ محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: این لشکر نسبت به کمبودها و مشکلات دغدغه و احساس مسئولیت دارند و سعی می کنند از محرومیت جامعه کم کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همه مردم، مسئولان و اساتید باید به اهمیت این جمعیت توجه کنیم.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: بر خود دانشجویان نیز لازم است که به دنبال تعالی روحی و اخلاقی باشند و بتوانند وقایع جهان و کشور را بشناسند و به درستی تحلیل کرده و از این ظرفیت جامعه در جهت رشد اخلاقی و دینی و علمی خود استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: مسئولان جامعه باید به دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویان توجه کنند. اگر حرف آنان حرف حق است آن را بپذیریم و روحیه مطالبه گری آنان را تشویق کنیم.
وی ادامه داد: اگر هم در مطالبه دانشجویان ابهامی هست نباید به آن بی توجهی کنیم بلکه باید ابهام زدایی کرد تا آن پرسش پاسخ مناسب خود را دریافت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن