امام جمعه دامغان: تلاش‌ آمریکا در عراق بیهوده است


امام جمعه دامغان: تلاش‌ آمریکا در عراق بیهوده است

سمنان- ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: آمریکا که در ایجاد خاورمیانه بزرگ ناکام ماند، امروز با توجه به شکست‌های گذشته، به دنبال ایجاد آشوب و استفاده از فرصت در عراق و دیگر کشورها برای جبران است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) دامغان، افزود: با سقوط صدام و اخراج آمریکایی ها از عراق و شکست طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا، دولت مردمی در این کشور شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: آمریکا برغم هزینه های میلیاردی و تحمل شکست در عراق ، تکفیری ها و داعش را به جان مردم انداخت و هفت سال برای تسلط دوباره بر منطقه فنته انگیزی کرد که باز هم موفق نشد.
حسینیان اظهار داشت: آمریکا با نقشه کشتارسازی، فتنه داخلی، تخریب اموال عمومی و بهانه کردن گسل‌های اجتماعی و اقتصادی عراق به دنبال نابودی دولت مردمی این کشور است .
وی ادامه داد: تحولات عراق و دیگر کشورهای منطقه باید درس عبرت باشد، دشمنان برغم توطئه های همیشگی به دلیل وجود رهبری تیزبین در ایران موفق به ایجاد فتنه نشده است.
حسینیان سال ۹۸ را سال تراکم تهدید و تحریم‌ها علیه ایران دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای این بود که تهدیدها به فرصت تبدیل شود و مصادیق آن به عنوان نقشه راه آینده ملت ایران باشد .
وی به افزایش فروشگاه های زنجیره ای در شهر دامغان و نگرانی بازاریان و خرده فروشان اشاره کرد و گفت: تشکیل فروشگاه های زنجیره ای نباید به گونه ای باشد که بازاریان و کاسبان خرده فروش صدمه و لطمه اقتصادی ببینند.
حسینیان به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجوی ایرانی باید محیطی آرام و با نشاط برای نوآوری داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: مسوولان دانشگاهی باید جنبش دانشجویی را حمایت و به تشکل‌های دانشجویی برای ارائه دستاوردهای علمی فضای کافی بدهند.
امام جمعه دامغان گفت: دانشجوی ما امروز باید یک جوان پاک، محقق، سالم، مبتکر و آگاه به مسائل روز جامعه باشد تا بتواند به خوبی مدیریت فردای کشور را برعهده بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری