گرفتارکاپیتولاسیون در فضای مجازی هستیم


گرفتارکاپیتولاسیون در فضای مجازی هستیم

بندرعباس - ایرنا -نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: گرفتارکاپیتولاسیون درفضای مجازی هستیم و دشمن تلاش دارد با بکارگیری فضای مجازی افکار جوانان را مطابق خواست خود هدایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده درخطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: دولتمردان که به خوبی از این موضوع آگاه هستند مصوبه‌هایی موجود از گذشته و مصوبه‌هایی که خود به تصویب رسانده‌اند را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: نباید منتظر وقوع بحران ماند و آنگاه برای جلوگیری از آسیب اینترنت را قطع کرد، باید نسبت به این وضعیت تاسف خورد،۹۰ درصد پهنای باندی که هزینه می کند در اختیار پیام رسان های خارجی بوده و سهم داخلی ها تنها ۱۰ درصد است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: مصوبه حمایت از پیام رسانه‌های داخلی داریم ولی نسبت به آنها بی مهری می‌کنیم، اکنون ۲۶ میلیون کاربر ایرانی از پیام رسان های خارجی استفاده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تصریح کرد: این وضعیت فریاد سرمایه‌گذاران در این بخش را بیرون آورده ، سایر دولت‌ها و کشورها به سمت استفاده از پیام رسانه‌های داخلی رفته‌اند که چین نمونه بارز آن است ولذا از پیام رسانه‌ای خارجی آسیب بسیاری دیدیم‌ و باید به این موضوع توجه کنیم.

وی بیان داشت: شما که می دانید فضای مجازی در بحران چنین شرایطی ایجاد می کند چرا برای آن فکر نمی کنید، آیا باید بحران شکل بگیرد، امیدوارم با راه‌اندازی شبکه ملی در حوزه فضای مجازی مستقل شویم.

استکبارستیزی ماهیت دانشجویان است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان در این روز به حقیقت و ماهیت اصلی خود که استکبارستیزی است پی ببرند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز داشت: دانشجویان آیندگان جامعه بوده و باید جلودار و پرچم‌دار، با بصیرت و آگاهی جامعه را به پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مردم اشکال‌هایی که در برخی دانشجویان است را می بینند ولی باید زحماتشان در اردوهای جهادی دانشجویی، سازندگی و حضورشان در صحنه های مختلف را هم دید، هویت این جوانان پاک و زلال است.

طلاق هزینه‌های فراوانی به جامعه تحمیل می‌کند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به آسیب‌ها و مشکل‌های اجتماعی اظهارداشت: یکی از مشکل‌ها طلاق است که خانواده‌ها را متزلزل کرده و هزینه های مادی و معنوی فراوانی بر جامعه تحمیل می‌کند.

حجت الاسلام والسملمین عبادی زاده تصریح کرد: اولین رکن تربیت خانواده است که اگر سالم نباشد تربیت فرزندان با اخلال روبه رو می‌شود، محیط را هم باید سالم نگهداشت.

وی ابراز داشت: در خصوص طلاق باید به نکات مختلفی توجه کرد، برخی نکات به ظاهر کوچک می‌توانند منجر به طلاق شوند، به هر میزان جامعه دچار فساد، فحشا و منکرات شود به همان میزان بر طلاق تاثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: هر اندازه سلامت نفس افراد و سلامت خانواده‌ها حفظ شود به همان میزان سلامت جامعه حفظ می‌شود.

به گفته عبادی زاده، سرپرستان خانواده‌ها توجه کرده و نگذارند همسران و دختران شان با شرایطی وارد جامعه شوند که بنیان خانواده دیگران را خراب کنند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: اگر این‌ها خانواده دیگران را سست کنند دیگران هم بنیان خانواده شما را سست می‌کنند.

از ازدواج های تحمیلی پرهیز شود، محبت مبنای ازدواج است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یکی دیگر از ریشه های طلاق ازدواج های تحمیلی است، کسی را برای ازدواج به جوان تحمیل نکنید پایه ازدواج بر مبنای عشق و محبت است.

حجت الاسلام والسملمین عبادی زاده ادامه داد: اگر بنیان خانواده بر اساس محبت نباشد منجر به طلاق می شود، بزرگترها راهنمای جوانان و کمک‌شان باشند.

وی افزود: در این امر به تضادهای فرهنگی و اجتماعی را توجه شود فرد دیندار و متدین با یک فرد بزرگ شده در خانواده بی قید و شرط و فرد بی قید و شرط سازگاری ندارد و نمی‌تواند آرامش داشته و زندگی کند.

وی تصریح کرد: به همتایی و کفو شرعی اهمیت فراوانی داده شود، بین ۲ نفر تناسب وجود داشته باشد، نبود همین مساله می‌تواند مانع ادامه زندگی شود.

خطیب جمعه بندرعباس ابراز داشت: بی اعتنایی به خواسته‌های قلبی و عاطفی همدیگر هم می‌تواند منجر به طلاق شود، زوج ها نباید نسبت به نیازهای همدیگر بی‌توجه باشند،زن و شوهر بهانه به دست همدیگر ندهند و به حقوق عاطفی و شرعی همدیگر توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات