پیوستن به سازمان تجارت جهانی تکمیل جنگ اقتصادی دشمن است


پیوستن به سازمان تجارت جهانی تکمیل جنگ اقتصادی دشمن است

قم – ایرنا – عضو جنبش مردمی مقاومت در جنگ اقتصادی با بیان اینکه پیوستن به سازمان تجارت جهانی تکمیل جنگ اقتصادی دشمن است گفت: سند 2030، FATF ، سازمان تجارت جهانی WTO از جمله ابزارهای اقتصادی دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

محمدمهدی مذهب جعفری در سخنرانی تبیین پس از نمازجمعه قم در مصلای قدس قم، افزود: به دلیل اینکه ایران به تجارت جهانی وصل نیست به همین دلیل اقتصاد ایران ثبات بیشتر و آسیب پذیری کمتری نسبت به تحولات اقتصادی جهان برخوردار است.

وی پیوستن به سازمان تجارت جهانی را هضم شدن در لیبرال دموکراسی دانست و ادامه داد: پیوستن به سازمان تجارت جهای، ضربه پذیری اقتصاد ایران روز به روز افزایش می یابد ولی متاسفانه در روزهای اخیر حرف هایی از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در کشور گفته می شود.

عضو جنبش مردمی مقاومت در جنگ اقتصادی با بیان اینکه جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده است گفت: ابزار این نوع جنگ، پول است ضمن اینکه در این نوع جنگ، تشخیص دوست از دشمن دشوار است.

مذهب جعفری، با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده، ایران قدرت کلیدی آینده جهان است، گفت: تمدن لیبرال دموکراسی در حال افول است و تنها کشوری که برای الگوی اداره جهان نرم افزار و حرف متفاوتی دارد ایران است.

وی با بیان اینکه جنگ تجاری، ارزی و منابع از جمله ابعاد جنگ تمام عیار اقتصادی است، ادامه داد: آمریکا به پشتوانه دلار بدون پشتوانه، به جنگ ارزی با کشورها رفته است و با کاهش ارزش دلار، ارزش سایر واحدهای پولی را کاهش داده است.

مذهب جعفری با بیان اینکه ارزش ریال به سه عامل طلا، ارزهای خارجی و اوراق بهادار وابسته است گفت: به ازای هر ریال ایران باید مقداری معین طلا در بانک مرکزی به عنوان پشتوانه وجود داشته باشد، که این چنین نیست.

وی ادامه داد: اکنون ذخیره ارزی بانک مرکزی به عنوان پشتوانه پول ملی تبدیل شده است و این اعتماد به غرب و عدم اصلاح ساختار پولی کشور موجب شده است تا ارزش ریال در اختیار آمریکا قرار گیرد.

عضو جنبش مردمی مقاومت در جنگ اقتصادی، با بیان اینکه اتاق جنگ اقتصادی آمریکا از پیچیدگی بسیاری برخوردار است، گفت: آمریکا سلاح ارزی را طی سال های اخیر طراحی کرده است که از این سلاح علیه اقتصادی کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می کند.

وی ادامه داد: اگر قدرت دلاری امریکا با ارتقای ارزش ریال را بشکنیم، شبکه دشمنان اقتصادی علیه ملت ایران ناکارآمد خواهد شد.

مذهب جعفری با بیان اینکه افرادی در کشور هستند که مانع از ایجاد مقاومت اقتصادی در مقابل حملات اقتصادی کشور هستند گفت: برخی افراد در مراکز حساس و تصمیم ساز مالی در حال اقدام هایی هستند که مغایر با سیاست های تعیین شده رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در نوسان های اقتصادی سال های اخیر، ۸۰ تن طلا و میلیون های دلار که به سختی وارد کشور شده بود با بی تدبیری وارد بازار کردند و دشمن با جمع آوری این طلا و دلارها از بازار، کشور را با کمبود شدید این ۲ پشتوانه مهم ریال مواجه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...