هوای کردستان برفی می‌شود


هوای کردستان برفی می‌شود

سنندج - ایرنا - هواشناسی کردستان با صدور اخطاریه‌ایی در خصوص بارندگی‌های روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده در مناطق مختلف این استان، از بارش شدید برف و باران در این مدت خبر داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: بررسی خروجی مدل‌های پیش بینی عددی و نقشه‌های پیش یابی، بیانگر ورود سامانه بارشی از عصر و اوایل شب جمعه ۱۵ آذر ماه جاری به آسمان استان است.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: این سامانه به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده سبب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر استان می‌شود.

وی یادآور شد: بیشترین فعالیت این موج بارشی از شب جمعه تا روز یکشنبه پیش بینی می‌شود و بیشتر تاثیر گذاری آن در نواحی غربی و شرقی استان کردستان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی موقت در معابر نوار غربی از جمله مخاطره های این سامانه بارشی است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهرها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود ضمن اینکه دما و رطوبت گلخانه، مرغداری‌ها و دامداری نیز باید از سوی متولیان کنترل شود.

میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات