محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان


محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

جیرفت - ایرنا - لزوم تقویت روحیه مقاومت در جامعه و به راه اندازی آشوب های خیابانی ترفند جدید دشمن برای سقوط دولت ها از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه شهرهای استان کرمان است.

جیرفت

امام جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته به تقسیم بندی عوام و خواص جامعه از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، خواص در جریان حق ۲ دسته هستند که یک دسته در مقابل مادیات کم می‌آورند و به دنبال منافع خود می‌روند.
حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر با بیان اینکه دشمنان از خواص دنیاطلب نمی‌ترسند، افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) هم فرمودند، خارجی‌ها از امثال مدرس می‌ترسند لذا دشمن از افردی که دنبال مادیات هستنند نمی‌ترسد.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: گروه دوم عده‌ای هستند که درگیر مادیات نمی‌شوند و دشمن از این دست افراد می‌ترسد.
وی اظهار داشت: اگر دغدغه جامعه‌ای تنها خوراک و پوشاک و مسکن باشد، چنین جامعه‌ای نمی‌تواند مکتبی باشد.
وی گفت: در آغاز دولت سازندگی، از دل دولت کارگزاران نشانه‌های اشرافیت را آشکار کردند لذا امروز بعضی آقازاده‌ها در مورده پرونده‌های اختلاس عنوان می‌کنند که سهم خودشان را برداشته است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر بیان کرد: تفکری که چنبره می‌اندازد به اموال بیت‌المال، در مقابل تفکر قناعت و معنوی گرایی قرار دارد.
وی اظهار داشت: ما با رای خود می‌توانیم افراد اصلح و افراد معنوی را انتخاب کنیم.
وی گفت: امروز در جامعه خط فکری تربیت یافته شرق و غرب با دیدگاه سازش و تفکر انقلابی است لذا تفکر اولی به دنبال تضعیف کردن تفکر جهادی و استقامت است.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: روحیه مقاومت و جهادی اگر در جامعه شکسته شود کمر نظام مقدس جمهوری اسلامی شکسته می‌شود ولی این نقشه به فضل الهی با حضور با بصیرت مردم تحت رهبری مقام معظم رهبری خنثی می‌شود.
وی فتنه‌آفرینی را ویژگی دیگر خواص بی بصیرت برشمرد و گفت: هر زمانی فتنه‌ایی رخ می‌دهد بدانید عمر و عاص‌هایی درحال از بین رفتن هستند و بدانید پشت هر فتنه‌ای، نقشه‌ای نهفته است.
وی تصریح کرد: مردم با درس گرفتن از تاریخ می‌دانند چگونه با شمشیر خود فتنه‌گران را کنار بزنند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر به انتخابات مجلس اشاره کرد: اگر خواص به این کانون مهم نفوذ پیدا کنند کشور دچار مشکل می شود چراکه مجلس می‌تواند زمینه ساز ظهور و زمینه ساز قتل باشد لذا اگر توانایی مدیریتی ندارید وارد این گود نشوید.

سیرجان :

امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز گفت : تحریک مردم و سپس ایجاد اغتشاش و آشوب کار مزدوران آمریکا ، عربستان و صهیونیست ها در عراق و لبنان بود و با هدف براندازی نظام هست که مردم باید به این توطئه ها و حیله های دشمن آگاه باشند.

حجه الاسلام سید محمود حسینی گفت : این دشمنان پس از بزرگ نمایی نارضایتی مردم طرح استعفای نخست وزیر و یا دولت را کلید می زنند که این اتفاق در لبنان ، بولیوی و عراق مطرح شدو طرح استعفا کلید خورد و با هوشیاری و بصیرت مردم دشمنان شکست خواهند خورد .

وی حرکت خود جوش مردم عراق در دفاع از مرجعیت را مقابله با شیطنت های دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود : همیشه مردم نقش اصلی را برای دفاع از کشورو دین شان ایفا می کنند و امروز دشمنان در صدد هستند در سایه نارضایتی و اغتشاش آشوب امنیت مردم را به خطر اندازند و به اهداف شوم خود برسند.

خطیب جمعه سیرجان موج سواری دشمنان در مشکلات ملت ایران را توطئه و نقشه همیشگی آمریکا عنوان کرد و گفت : با هوشیاری مردم و همراهی با نیروهای انتظامی این توطئه طی مدت ۴۸ ساعت جمع شد و دشمن ناکام هنوز به دنبال دامن زدن به اغتشاش و نارضایتی مردم است.

حجه الاسلام حسینی با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسکری به غیبت امام زمان عج اشاره کرد و گفت : ادامه سلسله امامت را مشیت خدائند برای نگهداری از دین خود عنوان کرد و گفت : جلوگیری از تزلزل عقیده و ایمان مردم در ظهور و انتار فرجش بر عهده علماء دین است و ایشان هم با نواب خاص خود ارتباط داشته و مبادا اعمالمان طوری شود که جامعه دچار انحراف شود .

امام جمعه سیرجان با تسلیت مناسبت شهادت حضرت معصومه بر ادامه را و روش انبیاء در سبک زندگی و دفاع ازولایت و رهبری تاکید کرد و مناسب روز دانشجو۱۶ آذررا به دانشجویان تبریک گفت و افزود : جنبش های دانشجویی ضد استبدادی و ضد استکباری بوده و این جنبش ها ی عدالت خواهی با بصیت کامل انجام می شده که مبادامردم گرفتار فتنه ها شوند و همه باید بدانیم فردای نظام اسلامی از آن جوانان و دانشجویان است که امروز دشمنان ملت و کشور خود را شناختند و بصیرت دارند.

وی دین مداری و تقوا و تلاش برای برنامه ریزی کارآمد برای رفع مشکلات جامعه را شاخصه مدیران عنوان کرد و گفت : به این مهم توجه کنیم که ظرفیت های میهن اسلامی بسیاراست و همینطور که در جنبه های علمی و نظامی اقتدار خود را کسب کردیم باید در زمینه اقتصادی نیزخودکفا شویم و مقتدر و هرروز به هر بهانه ای شاهد افزایش کالاها نباشیم و تاکید می کنیم نظارت جدی و عملی لازم است.

کرمان

امام جمعه موقت کرمان گفت: فتنه جدید دشمن استفاده از مطالبات مردمی و سوار شدن بر آنان برای ساقط کردن حکومت‌ها است.

حجت الاسلام احمد شیخ‌بهایی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان افزود: دشمن با این اقدام دولت را در کشورهای لبنان و عراق مجبور به استعفا کرد و در ایران منتظر فرصت بودند که راه به جایی نبردند.

وی اظهار داشت: پیش بینی دشمن برای شلوغی های اخیر، زمان انتخابات بود که جریان بنزین همه را غافلگیر کرد لذا زمانی وارد میدان شد که نتوانست بر اساس برنامه پیش برود.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه شلوغی‌های اخیر طی ۲ روز خرابی‌های بسیاری به بار آورد که می طلبد بسیج برای حل مشکلات و معضلات پیشگام باشد گفت: دشمن می خواهد با فشار ما را برای پذیرفتن تسلیم، آماده کند که این طرح جنگی فعلی دشمن است و همه باید در مقابل آن هوشیار باشند.

وی ادامه داد: گروه های جهادی و بسیج برای رفع مشکلات کشور همواره پیشتازند و اشرار به عنوان ابزار فتنه، در شرایط حساس کنونی تلفات تهاجم فرهنگی محسوب می شوند.

حجت الاسلام شیخ‌بهایی افزود: برخی مسئولان باید از کم کاری های خود استغفار به درگاه الهی ببرند و کمر همت را ببندند زیرا در حد امکانات کار کردن هنر نیست و هنر بدون امکانات کار کردن است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اعلام کردند که با محوریت مساجد به صورت محله ای عمل کنید و روی آشناهای خود کار کنید زیرا اشرار از این محل بیرون می آیند و ابزار دشمن می شوند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: دانشجویان ما در انقلاب اسلامی، فتح لانه جاسوسی، سال های دفاع مقدس، راه اندازی مراکز دانش بنیان و گروه‌های جهادی پیشگام بودند و با علم آنان پیشرفت هایی در کشور حاصل شد و گرچه برخی با اقدامات ساختار شکنانه می خواستند چهره دانشگاه را تخریب کنند اما آنان همیشه در خدمت انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان و اساتید در بخش هسته ای و صنایع قله علم دنیا، هوافضا، نانو و پروژه های بزرگی ازجمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و عسلویه در حال فعالیت‌اند لذا کشور با وجود توطئه های دشمن از نظر کمی و کیفی رشد کرده است.

حجت الاسلام شیخ‌بهایی تاکید کرد: وزارت اطلاعات امروز در یکی از خوابگاه های دانشجویی کشور خبر داد که لوله گاز را بریده اند و جان ۲۰۰ نفر دانشجو را در معرض تهدید قرار دادند و این اقدام را به نام کم کاری نظام جمهوری اسلامی بگذارند.

وی ادامه داد: این اقدام دشمن نشان می دهد که دانشگاه در پیشرفت انقلاب تاثیر داشته و دانشگاه پشت سر مقام معظم رهبری و مقابل آمریکا است.

امام جمعه موقت کرمان افزود: مشکلات امروز جامعه ناشی از کم کاری و بی‌تدبیری‌های ما و فشار سنگین دشمن در جبهه های مختلف است که همت دانشجویان این مشکلات را جبران می کند.

حجت الاسلام شیخ‌بهایی عنوان کرد: راهپیمایی حمایت از راهپیمایی های جمعه های بازگشت و فلسطینی هایی هر هفته به مرز اسرائیل می روند و اعلام می کنند که آماده بازگشت به فلسطین اشغالی هستند و مورد گلوله های اسرائیل قرار می گیرند اما همچنان استقامت می کنند.

وی با بیان اینکه این هفته با حضور گسترده در حمایت از فلسطین اشغالی راهپیمایی کنیم و حمایت خود را از آنان اعلام می‌کنیم افزود: مسئولان از اقدامات برای مواجه با سیل گزارش دهند و مردم نقص ها را اعلام کنند که شاهد حوادث مشابه ابتدای امسال نباشیم.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرفته امروز در عالم قتل و کشتار می‌کنند و علم اگر در مسیر صحیح قرار نگیرند فساد ایجاد می کند گفت: خداوند ظالمان را هدایت نمی کند بلکه افرادی هدایت می شوندکه بخواهند به راه راست بروند.

وی ادامه داد: جامعه بشری طی سال‌های اخیر دچار جنایات حیرت انگیزی شده که در تاریخ نمونه ندارد و کشتار و حق کشی ها در عالم، نتیجه علم بی‌عمل است.

حجت الاسلام شیخ‌بهایی یادآور شد: وفات حضرت فاطمه معصومه(ص)، شهادت شهید دستغیب، سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز دانشجو از وقایع و مناسبت های این هفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس