امام جمعه موقت تبریز: هدف دشمن سخت کردن ادامه حیات دولت است


امام جمعه موقت تبریز: هدف دشمن سخت کردن ادامه حیات دولت است

تبریز-ایرنا- امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به دسیسه‌های گوناگون دشمنان علیه دولت و ملت ایران، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان سخت کردن ادامه حیات دولت است تا مجبور به استعفا شود.

حجت‌الاسلام احمد مطهری‌ اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز ، افزود: در همین راستا ایجاد دودستگی بین دولت و ملت از اهداف دیگر دشمنان است تا شرایط سیاسی و اجتماعی لبنان و عراق را تحمیل کرده و هر کاری دوست دارند سر این کشورها و البته ایران بیاورند که در این راه بدون تردید با شکستی دیگر مواجه خواهند شد چون بصیرت ملت ایران هرگز چنین اجازه ای به دشمنان نخواهد داد.

وی اظهار داشت: اینکه اتفاقاتی در کشور رخ می‌ دهد و برخی‌ها را توهم برمی‌دارد که احتمال بازگشت ربع فلان خاندان( پهلوی) به کشور است، به شدت در اشتباه محاساباتی قرار گرفته اند و نمازگزاران تبریزی از همین جا اعلام می‌کنند که مردم هوشیار بوده و هیچ وقت اجازه نمی‌دهند پای استکبار و معاند به این کشور باز شود.

مطهری اصل ادامه داد: مردم هم اکنون در مشکلات و تنگناهای شدید اقتصادی و معیشتی بوده و مطالباتی از دولت و حکومت دارند و باید پذیرفت گاهی سوءمدیریت‌ها باعث اذیت و سخت تر شدن زندگی مردم می‌ شود که نمی‌توان آنها را کتمان کرد، اما همه این مسایل دلیل نمی شود معاندان و ضدانقلاب ها تصور کنند مردم از نظام دل کنده اند.

وی اضافه کرد: در حوادث هفته های اخیر حساب آشوبگران و اغتشاشگرانی که به زن و بچه، مسجد و منبر رحم نکردند و جوانان مردم، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی را کشتند و خباثت خود را تا حدی رساندند که پمپ بنزین را آتش زده و اموال مردم را به غارت بردند، از صف معترضان واقعی جدا است و این افراد آشوب طلب همان کسانی هستند که دوست ندارند تا انقلاب مسیر پیشرفت را طی کند.

مطهری اصل گفت: در این حوادث تعداد کشته های نیروی انتظامی به مراتب از کشته های آشوبگران بیشتر بود.

وی به صدور بیانیه تعدادی از سیاسیون، هنرمندان و سران فتنه اشاره کرد و افزود: این افراد بیانیه دادند که چرا آنها را کشتید و حتی در برخی اعلام شده که آشوب‌ها را تا پایان سال ادامه دهند تا ذهن مردم را به سمتی ببرند که به هیچ‌گونه مطالباتی نرسیده‌اند و یا انتخابات آتی کشور را با حاشیه روبه رو کنند بلکه این انتخابات انجام نگیرد و یا با حداقل شرکت کنندگان برگزار شود.

امام جمعه موقت تبریز به ۱۶ آذر، روز دانشجو، نیز اشاره کرد و با قدردانی از دانشجویان که در جریانات اخیر هیچ‌گونه مشارکتی نداشتند، گفت: اگر عده‌ای هم به خاطر تماشا رفته و دستگیر شده بودند، آزاد شده‌اند و این نشان از افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان است که ابزار گروه های معاند نشدند.

مطهری اصل اظهار داشت: دانشجو باید طالب علم باشد و دانشجو و طلبه به فردی گفته می‌شود که دائما" در حال علم‌آموزی است و طبق تاکیدات دینی باید هر لحظه در حال کسب علم باشد، زیرا علم انسان را از سختی و بحران به خوبی عبور داده و سلاح بزرگ در مقابل دشمنان است.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شاید عده ای نامزدها قصد سوء استفاده از دانشگاه و دانشجویان را داشته باشند، یادآوری کرد: امیدواریم مسوولان مراقب دانشجویان باشند و برخی‌ها هم از دانشجویان استفاده ابزاری نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟