امام جمعه موقت تبریز: هدف دشمن سخت کردن ادامه حیات دولت است


امام جمعه موقت تبریز: هدف دشمن سخت کردن ادامه حیات دولت است

تبریز-ایرنا- امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به دسیسه‌های گوناگون دشمنان علیه دولت و ملت ایران، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان سخت کردن ادامه حیات دولت است تا مجبور به استعفا شود.

حجت‌الاسلام احمد مطهری‌ اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز ، افزود: در همین راستا ایجاد دودستگی بین دولت و ملت از اهداف دیگر دشمنان است تا شرایط سیاسی و اجتماعی لبنان و عراق را تحمیل کرده و هر کاری دوست دارند سر این کشورها و البته ایران بیاورند که در این راه بدون تردید با شکستی دیگر مواجه خواهند شد چون بصیرت ملت ایران هرگز چنین اجازه ای به دشمنان نخواهد داد.

وی اظهار داشت: اینکه اتفاقاتی در کشور رخ می‌ دهد و برخی‌ها را توهم برمی‌دارد که احتمال بازگشت ربع فلان خاندان( پهلوی) به کشور است، به شدت در اشتباه محاساباتی قرار گرفته اند و نمازگزاران تبریزی از همین جا اعلام می‌کنند که مردم هوشیار بوده و هیچ وقت اجازه نمی‌دهند پای استکبار و معاند به این کشور باز شود.

مطهری اصل ادامه داد: مردم هم اکنون در مشکلات و تنگناهای شدید اقتصادی و معیشتی بوده و مطالباتی از دولت و حکومت دارند و باید پذیرفت گاهی سوءمدیریت‌ها باعث اذیت و سخت تر شدن زندگی مردم می‌ شود که نمی‌توان آنها را کتمان کرد، اما همه این مسایل دلیل نمی شود معاندان و ضدانقلاب ها تصور کنند مردم از نظام دل کنده اند.

وی اضافه کرد: در حوادث هفته های اخیر حساب آشوبگران و اغتشاشگرانی که به زن و بچه، مسجد و منبر رحم نکردند و جوانان مردم، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی را کشتند و خباثت خود را تا حدی رساندند که پمپ بنزین را آتش زده و اموال مردم را به غارت بردند، از صف معترضان واقعی جدا است و این افراد آشوب طلب همان کسانی هستند که دوست ندارند تا انقلاب مسیر پیشرفت را طی کند.

مطهری اصل گفت: در این حوادث تعداد کشته های نیروی انتظامی به مراتب از کشته های آشوبگران بیشتر بود.

وی به صدور بیانیه تعدادی از سیاسیون، هنرمندان و سران فتنه اشاره کرد و افزود: این افراد بیانیه دادند که چرا آنها را کشتید و حتی در برخی اعلام شده که آشوب‌ها را تا پایان سال ادامه دهند تا ذهن مردم را به سمتی ببرند که به هیچ‌گونه مطالباتی نرسیده‌اند و یا انتخابات آتی کشور را با حاشیه روبه رو کنند بلکه این انتخابات انجام نگیرد و یا با حداقل شرکت کنندگان برگزار شود.

امام جمعه موقت تبریز به ۱۶ آذر، روز دانشجو، نیز اشاره کرد و با قدردانی از دانشجویان که در جریانات اخیر هیچ‌گونه مشارکتی نداشتند، گفت: اگر عده‌ای هم به خاطر تماشا رفته و دستگیر شده بودند، آزاد شده‌اند و این نشان از افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان است که ابزار گروه های معاند نشدند.

مطهری اصل اظهار داشت: دانشجو باید طالب علم باشد و دانشجو و طلبه به فردی گفته می‌شود که دائما" در حال علم‌آموزی است و طبق تاکیدات دینی باید هر لحظه در حال کسب علم باشد، زیرا علم انسان را از سختی و بحران به خوبی عبور داده و سلاح بزرگ در مقابل دشمنان است.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شاید عده ای نامزدها قصد سوء استفاده از دانشگاه و دانشجویان را داشته باشند، یادآوری کرد: امیدواریم مسوولان مراقب دانشجویان باشند و برخی‌ها هم از دانشجویان استفاده ابزاری نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک