مدعیان، حقوق بشر راستین را در اسلام جستجو کنند


مدعیان، حقوق بشر راستین را در اسلام جستجو کنند

مراغه- ایرنا- امام جمعه مراغه با اشاره به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در منطقه گفت: مدعیان دروغین، باید حقوق بشر راستین را در اسلام ناب محمدی (ص) و کلام حضرت علی (ع) جستجو کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: با وجود ادعاهای حقوق بشری، آمریکا در قالب تحریم های ظالمانه، از ورود داروهای مورد نیاز برای درمان بیماری های صعب العلاج به کشورمان جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: تفرقه افکنی در کشورهای منطقه از جمله عراق و لبنان از توطئه‌های استکباری و آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر است که به کشته شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع و بیگناه منجر شده است.
وی اضافه کرد: نظام سلطه خواهان ایجاد ناامنی در کشورمان همانند برخی کشورهای منطقه و همسایه است.
خطیب جمعه مراغه با اشاره با ۱۶ آذر و روز دانشجو افزود: این روز یادآور شهادت دانشجویانی است که به جرم ایستادگی در برابر استعمار و استبداد پهلوی توسط دژخیمان طاغوت به شهادت رسیدند.
آیت الله پورمحمدی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی افزود: متاسفانه در سال های اخیر برخی افراد در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری، با تخلف از قانون به ویژه با افزایش طبقات و عدم عقب کشی ها، حقوق مردم را زیرپا می گذارند.
وی اضافه کرد: شهرداری ها نیز باید در راستای اجرای قانون، نگرش یکسانی نسبت به همه شهروندان داشته و با تخلفات ساخت و سازها برخورد قاطع کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ غمگین یا رب آیا تا کدامین لحظه باید سوخت مهستی