معتمدان هیات اجرایی انتخابات حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو معرفی شدند


معتمدان هیات اجرایی انتخابات حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو معرفی شدند

تریز-ایرنا- فرماندار شهرستان تبریز از معرفی تعداد 8 نفر از معتمدان هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد.

بهروز مهدوی روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ای ویژه در فرمانداری، افزود: در این نشست که با حضور ۳۰ نفر از معتمدان مردم برگزار شد، ۸ نفر به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخابات مجلس در شهرستان تبریز و پنج نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: بر این اساس حسین پورفیضی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، فرخ جلالی، جمال‌الدین نیکنامی، غفار حسینی، محمد وثیق، حجت الاسلام میکائیل اسکندری و خانم حکیمه غفوری به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو انتخاب شدند تا در کنار فرماندار تبریز به عنوان رئیس هیات اجرایی، دادستان مرکز استان و رییس ثبت احوال شهرستان انجام وظیفه کنند.

مهدوی گفت: هیات اجرایی به صورت رسمی از امروز تشکیل شد و فعالیت‌های خود را شروع خواهد کرد که طی آن ساختار انتخابات بر اساس تصمیمات هیات‌های اجرایی و نظارتی تعیین می‌ شود.

وی افزود: طبق ماده ۴۲ قانون انتخابات، هیات اجرایی مسئول صحت جریان انتخابات بوده و در کنار هیات های نظارت وظایفی چون برگزاری جلسات، حضور در جلسات، بررسی صلاحیت داوطلبان، تحقیقات محلی، انتخاب محل شعبات، انتخاب اعضای شعبات، بررسی شکایت ها و صدور اعتبارنامه منتخبین را بر عهده دارد.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر صاحب ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی و بزرگترین حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی است.

آذربایجان شرقی با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان، ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ماه امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید