محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان


محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- مردم در انتخابات به نیروهای جهادی رای دهند، دانشجویان باید نوک پیکان حمله را به سوی آمریکا بگیرند و مجلس یازدهم نقش مهمی در تحقق گام دوم انقلاب دارد از جمله محورهای خطبه امامان‌ جمعه در نمازجمعه این هفته شهرستان‌های استان اصفهان است.

کاشان

امام‌جمعه موقت کاشان گفت: مردم با حضور پرشور و فراگیر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نیروهای مومن، انقلابی، در خط ولایت، جهادی و پرکار رای دهند.

حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در مصلای بقیه‌ الله الاعظم (عج) افزود: این همه مشکل و چالش در کشور وجود دارد، کسی احساس مسوولیت نمی‌کند اما هنگام انتخابات و برای نمایندگی، برخی وظیفه‌شناس شده و احساس تکلیف می‌کنند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود شخصیت‌ها به دنبال به دست آوردن عنوان نباشند زیرا توقع‌ها زیاد می‌شود و کسی که نتوانسته خانواده و حتی همکاران خود را با هدایت و تبری مدیریت کند، چگونه می‌خواهد یک شهرستان را مدیریت و نمایندگی کند.

امام‌جمعه موقت کاشان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به افرادی مومن، انقلابی، پرکار، طراح، برنامه‌ریز و اهل تدبیر نیاز دارد.

وی همچنین بر حضور پررنگ‌تر روحانیان در آیین‌های عبادی سیاسی نمازجمعه تاکید کرد و گفت‌: اگر می‌خواهیم مردم در گرفتاری‌ها، سختی‌ها و مشکلات حرف ما را بپذیرند، سایر مسوولان نیز حتی پس از اقامه نماز برای برطرف کردن مشکلات باید حضور داشته و با مردم مانوس باشند.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: امروز دشمن قسم خورده نظام اسلامی، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است و دانشجویان باید با در نظر گرفتن این موضوع، نوک پیکان حمله خود را متوجه آن کنند.

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهر با اشاره به رخدادهای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ یادآور شد: ریچارد نیکسون، رییس جمهوری وقت آمریکا در سفری به ایران به دانشگاه تهران رفت تا مورد تجلیل قرار گیرد که با مخالفت و اعتراض دانشجویان روبه‌رو شد.

وی افزود: این قشر ضد آن تظاهرات کردند و در نهایت سه نفر از سوی عوامل شاه، شهید شدند که برای گرامی‌داشت آنها این روز با عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شد.

امام‌جمعه اردستان تشریح کرد: امروز هم دشمن و به ویژه آمریکا تلاش دارد با ایجاد شبهه و اختلاف، دانشجویان را از مردم و بدنه نظام اسلامی جدا کند.

وی بیان کرد: شاهد این مدعا واقعه خطرناک اخیر در دانشگاه بود؛ بنابر اعلام وزارت اطلاعات عوامل دشمن با بریدن لوله گاز در آشپزخانه می‌خواستند آنجا را آتش زده و با کشتن صدها دانشجو، گناه آن را به گردن نظام بیاندازند.

دهشیری، توجه ویژه مقام معظم رهبری به دانشجویان و دانشگاهیان از جمله بیانات ایشان در مورد این نیروهای موثر در سرنوشت کشور را یادآور شد و تاکید کرد: دانشجویان قشری آگاه، مطالبه‌گر و وجودشان برای نظام ارزشمند است؛ چنان که بفرموده امام راحل اگر دانشجو و دانشگاه اصلاح شود، کشور اصلاح می‌شود.

وی خطاب به مسوولان اظهارداشت: کاری نکنید که مردم از بدنه نظام جدا شوند، زیرا این مردم هستند که انقلاب را حفظ کرده و همه جا و همه وقت در صحنه حضور دارند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند؛ باید نقش آنها دیده شود و بدانید دشمن هرگز دست از توطئه برنخواهد داشت.

امام‌جمعه اردستان گفت: بازار انتخابات در حال داغ شدن است و کسانی که خود را لایق می‌دانند، نام‌نویسی می‌کنند اما هنوز اتوبوس انتخابات در ایستگاه است و آنهایی که در این قضیه مسوولیت دارند، بدانند این امانت الهی است؛ باید در حفظ آن کوشا باشند و چنان عمل کنند که موجب رضای خدا و مردم باشد.

وی اضافه کرد: گاهی مسوولان انتخاباتی در نشست‌ها یا فضای مجازی ورود کرده و به پرسش‌هایی که مطرح می‌شود، پاسخ دهند تا شبهه ایجاد نشود و دشمن از آن برای ناامید کردن مردم استفاده نکند.

دهشیری به مناسبت وفات حضرت معصومه (س)، شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب و خلبان احمد کشوری اشاره کرد.

نایین

حجت‌الاسلام سیدعلی سجادی امام جمعه نایین گفت: مجلس یازدهم نقش بسیار مهمی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در چهل سال دوم بر عهده خواهد داشت.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امام زاده این شهر با اشاره به ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس به اهمیت و جایگاه مجلس در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبری فرمودند کسانی باید در این عرصه مهم ورود پیدا کنند که از یک توان مدیریتی مناسب برخوردار باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مردم با بصیرت باید افرادی برای ورود به مجلس انتخاب کنند که بتوانند در تحقق مطالبات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب نقش آفرین باشند.

سجادی اضافه کرد: نباید به گونه ای انتخاب کنیم که خدای ناکرده پس از چهار سال اتمام دوره نمایندگی مجلس از انتخاب خود پشیمان شویم زیرا انتخاب اصلح، نقش مؤثر و تعیین کننده در پیشرفت و توسعه کشور خواهد داشت.

امام جمعه نایین بیان کرد: باید منافع کشور و مردم بر منافع گروه و حزب اولویت داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج