چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند


چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند

پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست سیاست غلط اعمال فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کند و از تحمیل تحریم ها یا تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها در خاورمیانه دست بردارد.

به گزارش ایرنا «هوا چون اینگ» روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه خود در پکن از ایالات متحده خواست تا فشار حداکثری علیه ایران و همچنین تحریم ها و تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها را متوقف کند و برای کاهش تنش ها در خلیج فارس، یک راه حل دیپلماتیک پیدا کند.

این مقام چینی در پاسخ به سئوالی در مورد تعلیق فعالیت یک شرکت روسی در تاسیسات فردو ایران گفت ایالات متحده نه تنها به طور یک جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شده است و فشار حداکثری بر ایران اعمال می کند بلکه سایر طرف های باقی مانده در برجام را به تحریم یا اعمال مجازات تهدید می کند.

وی اظهار کرد ما از ایالات متحده می خواهیم که سیاست اشتباه خود برای اعمال فشار بر ایران را اصلاح کند، فرصت تلاش های دیپلماتیک توسط سایر احزاب را باقی بگذارد و شرایطی را برای کاهش تنش ها در منطقه فراهم کند.

هوا ضمن انتقاد از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد تصمیم های واشنگتن مانند ترک برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی، تنها باعث پیچیده تر شدن اوضاع منطقه شده است.

این مقام وزارت امور خارجه چین افزود: ما همچنان اعتقاد داریم که گفت و گو و مذاکره تنها راه صحیح برای حل مساله هسته ای ایران است.

هوا چون اینگ گفت: ما امیدواریم همه طرف های باقی مانده در برجام این توافقنامه را به طور کامل اجرا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در اتریش با هدف بررسی وضعیت فعلی موضوع هسته ای ایران و اجرای این توافق جامع گفت از طرف چین یک تیم به سرپرستی مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین در این نشست شرکت دارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: ما همچنین بر این باوریم که همه طرف ها باید نسبت به تقویت رایزنی ها در چارچوب کمیسیون مشترک برجام برای حل اختلافات و جلوگیری از انجام اقداماتی که ممکن است اوضاع را پیچیده تر کند خودداری کنند.

هوا اظهار کرد چین همچنان به همکاری با همه طرف ها برای دستیابی به راه حل سیاسی برای مساله هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل