ادعای حضور سردار سلیمانی در مذاکرات انتخاب نخست وزیر عراق


ادعای حضور سردار سلیمانی در مذاکرات انتخاب نخست وزیر عراق

القدس العربی چاپ لندن از قول منابع سیاسی نزدیک به مراکز تصمیم گیری در پایتخت عراق مدعی شد: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، سردار قاسم سلیمانی، برای انتخاب جایگزین مناسب عادل عبدالمهدی، در عراق حضور دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویداد 24، القدس العربی نوشته است که علاوه بر سردار سلیمانی، محمد کوثرانی، مسئول پرونده عراق در حزب الله نیز نقش بزرگی را در مساله اقناع قوای سیاسی شیعه و سنی عراقی در راستای انتخاب نخست وزیر جدید، ایفا می‌کند.

در همین رابطه، کیلی کرافت، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، روز سه شنبه خواستار توقف دخالت در مسائل داخلی عراق شده و طی جلسه شورای امنیت در مورد شرایط عراق، تصریح کرد که واشنگتن فریاد‌های امیدی را که عراقی‌ها در جریان تظاهراتشان سر دادند می‌شنود و با قدرت از ملت عراق، در چارچوب تلاشش برای داشتن یک کشور شکوفا، حمایت می‌کند.

این مسئول آمریکایی در ادامه صحبت هایش افزود: این به معنای انجام اصلاحات انتخاباتی، تقویت حکومت ملی، مقابله با فساد و گسترش فرصت‌های اقتصادی است. اما مساله مهمتر ان است که سران عراقی، حرف ملت خود را بشنوند؛ همانطور که لازم است همسایگان عراق، از جمله ایران، در مسائل داخلی آن دخالت نکنند.

در آغاز این جلسه، نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق، جینین هینیس، پلیس عراق را به استفاده از زور و خشونت علیه تظاهر کنندگان متهم نمود، که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر شد.

تظاهرکنندگان در عراق در اعتراضات از ابتدای اکتبر خواستار استعفای دولت ، مبارزه با فساد ، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند. این بزرگترین اعتراضاتی است که از زمان سرنگونی رژیم صدام حسین در سال 2003 در عراق صورت گرفته است. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس