بلندقامت‌های الکتریکی، درگ آئودی E-Tron و تسلا مدل X


بلندقامت‌های الکتریکی، درگ آئودی E-Tron و تسلا مدل X

سال‌ها به نظر می‌رسید که تسلا با ارائهٔ محصولاتی با ترکیبی از بُرد زیاد و پرفورمنس بالا در بازار خودروهای الکتریکی از حاشیهٔ امنی برخوردار است اما اوضاع در حال تغییر است زیرا شرکت ایلان ماسک توسط محصولات الکتریکی دیگر خودروسازان به چالش کشیده شده است. به‌عنوان‌مثال، به‌تازگی کراس‌اوور الکتریکی آئودی E-Tron به‌عنوان رقیبی برای... The post...

سال‌ها به نظر می‌رسید که تسلا با ارائهٔ محصولاتی با ترکیبی از بُرد زیاد و پرفورمنس بالا در بازار خودروهای الکتریکی از حاشیهٔ امنی برخوردار است اما اوضاع در حال تغییر است زیرا شرکت ایلان ماسک توسط محصولات الکتریکی دیگر خودروسازان به چالش کشیده شده است. به‌عنوان‌مثال، به‌تازگی کراس‌اوور الکتریکی آئودی E-Tron به‌عنوان رقیبی برای تسلا مدل X به بازار آمده است و حالا فیفت گیر این دو کراس‌اوور الکتریکی را در مسابقهٔ درگ رودرروی یکدیگر قرار داده است.

بلندقامت‌های الکتریکی، درگ آئودی E-Tron و تسلا مدل X

برای این درگ، فیفت گیر بجای نسخهٔ داغ‌تر مدل X پرفورمنس که مقداری از بُرد را فدای قدرت بیشتر کرده، از نسخهٔ پایهٔ دوربرد مدل X استفاده کرده است. از سوی دیگر، E-Tron فعلاً فقط در دو نسخهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود اما تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که یک نسخهٔ داغ‌تر و اسپرت‌تر از کراس‌اوور الکتریکی ارباب حلقه‌ها هم در راه است.

بلندقامت‌های الکتریکی، درگ آئودی E-Tron و تسلا مدل X

هنگام آماده شدن برای مسابقهٔ درگ، تنظیمات خودروها کاملاً باهم متفاوت است زیرا E-Tron به فرایند نسبتاً پیچیده‌ای برای قرار گرفتن در حالت لانچ نیاز دارد اما در تسلا راننده فقط باید پدال گاز را تخته کند. در این رقابت دو درگ برگزار شده است که در درگ اول مدل X از همان ابتدا جلو می‌افتد اما اختلاف دو خودرو باهم کمتر از طول یک کاپوت است. بااین‌حال هرچند تسلا هرگز پیشتازی خود را از دست نمی‌دهد اما با فاصلهٔ کمی از آئودی زودتر از خط پایان عبور می‌کند.

بلندقامت‌های الکتریکی، درگ آئودی E-Tron و تسلا مدل X

در درگ دوم اوضاع متفاوت است و در ابتدا این E-Tron است که با اختلافی جزئی از تسلا پیش می‌افتد اما در ادامه مدل X بازهم برتری خود را نشان داده و از حریف آلمانی پیشی می‌گیرد اما همچنان اختلاف بین آن‌ها ناچیز است. این یعنی صرف‌نظر از نتیجه، دو خودرو هنگام عبور از خط پایان همواره در کنار یکدیگر قرار دارند؛ بنابراین حداقل در یک خط مستقیم، تسلا مدل X دوربرد و آئودی E-Tron 55 رقبای نزدیکی هستند.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد