مزایای دوگانه‌سوز کردن خودروها


مزایای دوگانه‌سوز کردن خودروها

عصر خودرو- مجری طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با گاز سوز کردن خودرو ماهانه 400 هزار تومان صرفه جویی می شود که سالانه 5 تا 6 میلیون تومان برای هر خودرو صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، حمید قاسمی مجری طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هدف از این طرح این است که کلیه هزینه های بار و مسافر به سمت سی ان جی ببریم و هزینه ها کاهش یابد. در این فرایند خودروهای تولید شده در کشور که در چرخه مسافر هستند به سمت سی ان جی بروند که خودرهای ون، وانت بار ها و تاکسی ها را در بر می گیرد.

قاسمی با بیان اینکه 100درصد خودروهایی که در این طرح باشند می توانند اقدام کنند، ادامه داد: هزینه هر خودرو 4 میلیون و 500 تومان است که در این طرح جامعه هدف یک میلیون 464 هزار خودرو در این طرح تعریف شده است که تمام هزینه از محل صادرات فراورده های نفتی تامین می شود که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از 2 میلیون 400 خودروی وانت در کشور یک میلیون و صد هزار وانت سی ان جی سوز هستند که هدف از این طرح این است که کلیه وانت بار ها به مرور سی ان جی سوز شوند، افزود: همچنین تمام ون ها و 200 هزار تاکسی مسافربر شخصی در طرح هدفگذاری شده است که به این ترتیب 100 درصد بار و مسافر را پوشش خواهند داد.

مجری طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: با گاز سوز کردن خودرو ماهانه 400 هزار تومان صرفه جویی می شود که سالانه 5 تا 6 میلیون تومان برای هر خانوار صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

همچنین اردشیر دادرس رئیس انجمن سی ان جی و صنایع وابسته با اشاره به صرفه حویی روزانه 20 میلیون لیتر بنزین با دوگانه سوز کردن خودروها، گفت: شرایط نقدینگی صنعت سی ان جی وضعیت بحرانی دارد که امیدواریم بعنوان کشوری با صنعت پیشرو و اول در صنعت سی ان جی این طرح را به خوبی مدیریت کنیم.

دادرس گفت: 5 تا 6 کارخانه مخزن سازی در تهران سالانه بالای یک میلیون مخزن می توانند تولید کنند که در دنیا بی نظیرند اما اکنون نیمه فعال هستند که دولت با ترمیم کارخانه ها می تواند به تولید و خدمات رسانی کمک کند. با حمایت دولت با نصب جدید کیت ساز ها شتاب لازم را برای ماشین های جدید ایجاد شد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر