همکاری های مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی


همکاری های مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی

پول نیوز - وزیر ارتباطات در دیدار با رئیس شرکت آژانس فضایی آذربایجان درخصوص آغاز همکاری های مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی تاکید کرد.

همکاری های مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی
به گزارش پول نیوز، محمد جواد آذری جهرمی در ادامه دیدار های دوجانبه و رایزنی های بین المللی خود در جریان سفر به جمهوری آذربایجان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی باکوتل ۲۰۱۹ با رشاد نبی اف رئیس شرکت آژانس فضایی جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار بر ابراز تمایل جمهوری اسلامی ایران برای آغاز همکاری های مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دانش فضایی و ساخت ماهواره اهداف مختلفی دارد، گفت: حتما شما هم معتقدید که بخش اعظم اقتصاد آینده متعلق به حوزه فضایی است. بنابراین باید جایگاه خود را در این بازار تعریف کنیم که آیا می خواهیم مصرف کننده باشیم یا تولید کننده.

آذری جهرمی افزود: در حوزه فضایی در حال حاضر چند کشور به صورت خاص برنامه ریزی کرده اند و با پیشرفت های قابل توجه عمده دستاوردهای این بخش را متعلق به خودشان کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در ایران برنامه ریزی کرده‌ایم در این حوزه تنها مصرف کننده نباشیم و بر همین اساس یک برنامه ۲۰ ساله تنظیم کرده‌ایم که نیمی از آن گذشته و تلاش داریم تا منظومه فضایی را تشکیل دهیم. بر این اساس توسعه صنعت فضایی برای ما یک ضرورت راهبردی است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در این رابطه از هر نوع همکاری دوجانبه و چندجانبه استقبال می‌کنیم و سازمان فضایی ایران این آمادگی را دارد تا باب همکاری مشترک با آژانس فضایی جمهوری آذربایجان را باز کند.

رشاد نبی اف هم در این دیدار با ابراز خشنودی از تمایل جمهوری اسلامی برای همکاری گفت که جمهوری آذربایجان هم از شکل گیری همکاری مشترک استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد که آمادگی دارد در کوتاه ترین زمان ممکن برای آغاز گفتگوهای دوجانبه میزبان رییس سازمان فضایی ایران در باکو باشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید