کورتولموش: از ناتو انتظار حمایت از ترکیه در مبارزه با تروریزم را داریم


نعمان کورتولموش در سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی، به ارزیابی نتایج نشست ناتو در لندن پایتخت انگلستان پرداخت

نعمان کورتولموش نایب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه اظهار داشت، از ناتو انتظار حمایت از ترکیه در مبارزه با تروریزم را داریم.

نعمان کورتولموش در سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی، به ارزیابی نتایج نشست ناتو در لندن پایتخت انگلستان پرداخت.

کورتولموش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بیانیه نهایی ناتو انتظارات ترکیه را برآورده می کند یا نه گفت: "بیان قاطعیت برای مبارزه مشترک با تروریزم امری مهم ولی ناکافی است. پ ی د / ی پ گ که سبب قتل هزارات انسان در ترکیه شده را به عنوان سازمان تروریستی قبول کنید. ساختار دولت موازی سازمان تروریستی فتح الله گولن را نیز به عنوان یک سازمان تروریستی بشناسید. بیایید در مبارزه با سازمان تروریستی داعش همکاری کنیم. از اینرو مفهوم مبارزه با تروریسم ملموس پدید آمده است. این از نظر تئوریک مسئله خوبی است ولی در دوره آتی شاهد چگونگی عملی شدن آن خواهیم بود."

نایب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه از بیش از 4 میلیون سوری میزبانی می کند ولی کشورهای اروپایی از تلاش ها در این راستا حمایت نمی کنند، گفت، ترکیه در کنار تمامی این مباحثات تشکیل جلسه داد.

کورتولموش ضمن تاکید بر اینکه حساسیت ترکیه در خصوص شناخته شدن پ ی د / ی پ گ به عنوان یک سازمان تروریستی، مسئله ای مرتبط با امینت ملی است، افزود، "این موضوع را در تمامی پلاتفرم های بین المللی مطرح خواهیم کرد و نهایتا ما پیروز خواهیم شد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوئیس دارایی‌های روسیه را مسدود کرد