اسمارت‌فون نوکیا 2.3 با سیستم‌عامل اندروید وان و شارژدهی 2 روزه باتری معرفی شد


امروز نوکیا از اسمارت‌فون جدید نوکیا 2.3 رونمایی کرد. این محصول جدیدترین هندست اقتصادی کمپانی با سیستم‌عامل اندروید وان به‌شمار می‌رود. فروش نوکیا 2.3 از امروز و با برچسب قیمتی 109 یورویی آغاز خواهد شد. نوکیا 2.3 دارای الگوی طراحی ساده و کاملا منطقی از جنس پلیمر است. پنل جلویی دستگاه از یک نمایشگر ناچ‌دار 6.2 اینچی با رزولوشن اچ‌دی و حواشی نسبتا...

امروز نوکیا از اسمارت‌فون جدید نوکیا 2.3 رونمایی کرد. این محصول جدیدترین هندست اقتصادی کمپانی با سیستم‌عامل اندروید وان به‌شمار می‌رود. فروش نوکیا 2.3 از امروز و با برچسب قیمتی 109 یورویی آغاز خواهد شد. نوکیا 2.3 دارای الگوی طراحی ساده و کاملا منطقی از جنس پلیمر است. پنل جلویی دستگاه از یک نمایشگر ناچ‌دار 6.2 اینچی با رزولوشن اچ‌دی و حواشی نسبتا قابل‌توجه میزبانی می‌کند. دکمه اختصاصی مربوط به دستیار گوگل اسیستنت نیز در بخش جانبی گوشی مستقر شده است. در قسمت پشتی گوشی نیز از پوششی با ساختار سه‌بعدی نانو و الگوهای دندانه‌ای شکل جهت چسبندگی هرچه بیش‌تر بدنه استفاده شده است. این هندست با 3 رنگ مختلف شامل سبز آبی، قهوه‌ای و زغال‌سنگی عرضه خواهد شد.

اسمارت‌فون نوکیا 2.3 با سیستم‌عامل اندروید وان و شارژدهی 2 روزه باتری معرفی شد

نوکیا 2.3 با تراشه هلیو A22 ساخت شرکت مدیاتک، 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. این هندست از قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت، اتصال وای‌فای 802.11n، بلوتوث ورژن 5.0، درگاه میکرو USB، رادیو FM و جک صوتی هدفون برخوردار است.

پنل پشتی گوشی از سیستم دوربین دوگانه میزبانی می‌کند. این ماژول از حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز در قسمت جلویی دستگاه مستقر خواهد شد. این دوربین از مشخصه فیس آنلاک نیز پشتیبانی می‌کند.

انرژی موردنیاز نوکیا 2.3 از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. نوکیا ادعا می‌کند که این باتری امکان شارژدهی 2 روزه گوشی را فراهم خواهد کرد. متاسفانه این هندست از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و باتری آن صرفا از طریق شارژر استاندارد 5 واتی شارژ می‌شود.

نوکیا 2.3 همانند سایر هندست‌های اندرویدی نوکیا یک محصول مجهز به سیستم‌عامل اندروید وان به‌شمار می‌رود. نوکیا انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید برای مدت 2 سال و آپدیت‌های امنیتی ماهیانه طی مدت 3 سال را به کاربران نوکیا 2.3 نوید داده است. باور کردن چنین ادعایی کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. با این‌حال گوشی در عوض به‌کارگیری اندروید 10 با سیستم‌عامل اندروید 9 روانه بازار می‌شود و در خصوص زمان انتشار به‌روزرسانی جدید برای این هندست نیز هیچ‌گونه توضیحی ارایه نشده است.

به‌طور کلی نوکیا 2.3 یک محصول کاملا پایین‌رده است؛ اما این هندست برای مشتریان مبتدی بازار در نظر گرفته شده است. با توجه به برچسب قیمتی دستگاه، طرح انتقادات فراوان از آن کمی دشوار و ناعادلانه به‌نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس