روستای یلقان دره رودهن


روستای یلقان دره واقع در غرب شهرستان دماوند، ضلع جنوب غربی شهر رودهن و پایین دست دهستان مهرآباد قرار دارد که دارای 30 نفر خانوار ساکن است. این روستا قدمت 70 الی 80 ساله دارد که با زحمات زیاد اهالی منطقه، روستای یلقان دره، تابه‌حال محفوظ مانده و شاهد کمترین مهاجرت از این روستا بودیم […] نوشته روستای یلقان دره رودهن اولین بار در جامع ترین پایگاه...

روستای یلقان دره واقع در غرب شهرستان دماوند، ضلع جنوب غربی شهر رودهن و پایین دست دهستان مهرآباد قرار دارد که دارای ۳۰ نفر خانوار ساکن است. این روستا قدمت ۷۰ الی ۸۰ ساله دارد که با زحمات زیاد اهالی منطقه، روستای یلقان دره، تابه‌حال محفوظ مانده و شاهد کمترین مهاجرت از این روستا بودیم که خوشبختانه با تلاش شورای اسلامی و بزرگان، کد آبادی به روستای یلقان دره اختصاص یافت.از ۲۷۰ هکتار اراضی روستای یلقان، حدود ۵۰ هکتار جز بافت فعال و جدید روستا واقع محسوب‌ می‌شود.اکثر اهالی این روستا باغدار و کشاورز هستند که مردم با خرید آب کشاورزی، فضای سبز این منطقه را حفظ کرده و اکوسیستم روستا محفوظ مانده است.

اگر زیرسازی و بسترسازی بهینه‌تری در این منطقه در زمینه آبادانی وجود داشته باشد و کمبود آب که در حال حاضر روستای یلقان دره با فقدان آب شرب و کشاورزی مواجه است، برطرف شود، روستا پتانسیل گردشگری پیدا خواهد کرد و می‌تواند علاوه برمکان گردشگری، مهاجرت معکوس نیز انجام گیرد و مردم برای زندگی به این روستا بازگردند.روستای یلقان دره، فاقد زیرساخت لوله‌کشی و کنتور آب شرب می‌باشد و مردم هر دو هزار لیتر آب را ۳۵ هزار تومان خریداری می‌کنند و از مسئولان خواستاریم نسبت به رفع مشکل آب شرب این روستا اقدامات لازمه را انجام دهند.

روستای یلقان دره رودهن

روستای یلقان دره رودهن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک