شهردار تهران: استارتاپ‌ها به حوزه سلامت شهروندان ورود کنند


شهردار تهران با بیان اینکه حوزه سلامت شهروندان به دلیل زندگی شهری مناسب نیست، گفت: استارتاپ‌ها قادر به ارائه خدمات در حوزه سلامت هستند از این رو نیاز است شهرداری حمایت خود را برای ایجاد فضای اشتغالزایی آنها ایجاد کند. به گزارش خبرنگار گروه علمی پیروز حناچی روز پنجشنبه در بازدید از گذر نوآوری میدان هفت تیر که استارتاپ...

شهردار تهران: استارتاپ‌ها به حوزه سلامت شهروندان ورود کنند
شهردار تهران با بیان اینکه حوزه سلامت شهروندان به دلیل زندگی شهری مناسب نیست، گفت: استارتاپ‌ها قادر به ارائه خدمات در حوزه سلامت هستند از این رو نیاز است شهرداری حمایت خود را برای ایجاد فضای اشتغالزایی آنها ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی پیروز حناچی روز پنجشنبه در بازدید از گذر نوآوری میدان هفت تیر که استارتاپ ها (شرکت‌های دانش بنیان و نوآور) در آن بدون واسطه با مردم در ارتباط بوده و محصولات خود را ارائه می دهند، اظهار داشت: ۱۰ سال پیش انتقال دیتا روی تلفن همراه امکان پذیر نبود و حالا با سرعت بالا امکان دارد.
وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که بخشی از مشکلات، سرویس و خدمات را روی تلفن همراه بیاوریم که باعث کاهش سفرهای درون شهری، درآمد زایی و موجب اثر گذاری در اشتغال شود.
شهردار تهران عنوان کرد: در همه زمینه‌ها تلاش می‌شود که سرویس‌های الکترونیکی افزایش پیدا کند و خدمات به طور برخط به شهروندان ارائه شود که این سرویس‌ها شناسایی می‌شود و تاییدیه می‌گیرد زیرا در راستای رویکرد شهرداری است.
حناچی ادامه داد: میزان اشتغال استارتاپ‌ها بیشتر از سرمایه گذاری کلان دولتی است و حداقل فایده خدمات استارتاپ‌ها کاهش سفرهای درون شهری است.
شهردار تهران: استارتاپ‌ها به حوزه سلامت شهروندان ورود کنند
وی با اشاره به مشکل دوچرخه های بی دود در شهر عنوان کرد: شرکت های دانش بنیانی که برای ما مهم هستند در فضای رقابتی حمایت می‌شوند و انحصار همیشه خوب نیست و هر تعهدی که به مردم داده شده، باید انجام شود.
پلاک‌های مخدوش موضوع مسابقه هوش مصنوعی
مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری نیز اظهار داشت: باید نوآوری را جدی گرفت که یک وجه مهم آن آشنایی شهروندان با نوآوری است تا از نزدیک با آن آشنا شوند و استقبال بسیار خوب بوده است.
محمد فرجود ادامه داد: نیاز است شهرداران مناطق با ساز و کار هوشمندسازی آشنا شوند.
وی با اشاره به مسابقه هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به مناسبت رویداد تهران هوشمند برگزار شده، عنوان کرد: ۴۵ تیم در مسابقات برنامه نویسی و هوش مصنوعی شرکت کرده‌اند و موضوع مسابقات هوش مصنوعی پلاک‌های مخدوش است، که تصاویر را داریم اما مخدوش است و قابل خواندن نیست.
مدیر عامل فاوا شهرداری تهران عنوان کرد: چالش دیگر در کارخانه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف آغاز می شود و در مسائل خاص تمرکز کرده و ای‌پی‌ای ها در اختیار برنامه نویسان قرار می‌گیرند و برنامه داده محوری است و داده های شهرداری در اختیار آنها برای برنامه نویسی قرار می‌گیرد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس