افزایش بودجه فرهنگی فرانسه برای خارج از مرز‌ها


افزایش بودجه فرهنگی فرانسه برای خارج از مرز‌ها

وزیر امور خارجه فرانسه: بودجه آژانس آموزش زبان فرانسوی در خارج در سال 2020 به میزان 25 میلیون یورو دیگر افزایش می‌یابد و هزینه شهریه‌ها با کاهش روبرو خواهد شد

افزایش بودجه فرهنگی فرانسه برای خارج از مرز‌ها
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس به نقل از روزنامه لوفیگارو؛ "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد بودجه آژانس آموزش زبان فرانسوی در خارج در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. براساس این خبر، بودجه این آژانس به میزان ۲۵ میلیون یورو دیگر افزایش می‌یابد و هزینه شهریه‌ها با کاهش روبرو خواهد شد.
به گفته وزیر امور خارجه فرانسه، آژانس آموزش زبان فرانسه در خارج ستون فقرات آموزش زبان فرانسه در کشور‌های دیگر است که با تصمیمات اتخاذ شده از سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۵ میلیون یورو دیگر به بودجه فعلی آن اضافه می‌شود.
وی همچنین افزود: بر تعداد اساتید نیز افزوده خواهد شد به طوری که از سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰۰ آموزگار در مراکز این آژانس به کار مشغول خواهند شد.
همچنین "ژیل پلیسون" مدیر شبکه اول تلویزیون فرانسه با ابراز نگرانی از قدرت گرفتن غول‌های فناوری در حوزه‌ های هنر و سینما اظهار داشت: بدیهی است که ما از اپل و گوگل و نت فلیکس بیمناک باشیم.
وی در مصاحبه‌ای با شبکه فرانس انتر اظهار داشت: فرانسه در بین کشور‌های اروپایی دارای بیش‌ترین الزامات، محدودیت ها، ممنوعیت‌ها در پخش تصاویر می‌باشد. به موازات این امر شرکت‌های موسوم به GAFA (گوگل، اپل، فیس بوک، آمازون) همچنین پلت فرم‌هایی مانند نت فلیکس سبب شکنندگی بیش‌تر تلویزیون‌های خصوصی شده اند. مثلا در بخش تبلیغات محلی آن‌ها به مانند ما حق استفاده از این مارکت را دارند در حالی که در بخش محدودیت‌های این حوزه ما با محدودیت‌های بیش تری روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: در واقع با رقبا در حال جنگ هستیم که بر خلاف ما با هیچ الزامی از سوی دولت روبرو نیستند. وی گفت: امروز شبکه دیسنی ۲۶۹ میلیارد دلار درآمد دارد، گوگل و اپل ۱۰۰۰ میلیارد دلار و آن‌ها در اصل در این بخش غول‌هایی هستند و ما در برابر آن‌ها مانند ماموت‌هایی هستیم که به نبرد با آن‌ها مشغولیم این در حالی است که ما به تنوع فرهنگی معتقدیم و از تولیدات فرانسه دفاع می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...