سرنوشت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده چه می‌شود؟


سرنوشت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده چه می‌شود؟

عصر خودرو- سرنوشت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده هنوز مشخص نیست با این حال وزیر نفت می‌گوید به همه خودروهایی که کارت سوخت دارند سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد؛ حتی خودروهای فرسوده.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حدود 20 روز از آغاز سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت می‌گذرد، با این حال مالکان خودروهای فرسوده نمی‌دانند که آیا سرانجام سهمیه بنزین 1500 تومانی شامل حال آنها خواهد شد یا خیر.

اغلب خودروهای فرسوده کارت سوخت ندارند و از همین رو سهمیه بنزین دریافت نمی‌کنند. اما تعدادی از خودروهای فرسوده در کشور هستند که زمانی که کارت سوخت به دلیل تک نرخی‌شدن قیمت بنزین دیگر استفاده نشد، ‌فرسوده نبودند و همچنان کارت سوخت دارند.

برای این خودروها سهمیه آبان و آذر بنزین واریز شده اما مالکان این خودروها نمی‌دانند که آیا روند واریز سهمیه بنزین ادامه‌دار خواهد بود؟

با اجرای سهمیه‌بندی بنزین اما و اگرها بر سر سهمیه بنزین و خودروهای فرسوده بالا گرفت و یکبار صحبت از سوزاندن و غیرفعال کردن کارت سوخت این خودروها شد و بار دیگر از تشکیل کارگروهی خبر دادند که وضعیت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده را مشخص خواهد کرد.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده کارت سوخت ندارد گفت که اگر از گذشته کارت سوخت این خودروها موجود و فعال است سهمیه بنزین می‌گیرند.

وی تاکید کرده که همه خودروهایی که کارت سوخت دارند، سهمیه بنزین دریافت می‌کند.

نکته مهم این است که وزارت نفت نقشی در تعیین خودروها برای دریافت کارت سوخت ندارد و تنها مجری تخصیص سهمیه به شمار می‌رود.

در این مورد،‌ «حمید قاسمی ده چشمه» قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته که هنوز کارگروه تعیین شده نظر خود را برای خودروهای فرسوده‌ای که کارت سوخت ندارند،‌ اعلام نکرده است.

وی گفته که پلیس خودروهای فرسوده را بر اساس معاینه فنی به وزارت کشور اعلام می‌کند و وزارت نفت،‌ بر اساس لیست اعلام شده از سوی وزارت کشور، سهمیه‌ها را واریز می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرده که نظام سهمیه‌بندی دست پلیس است و اگر کارت سوخت خودرو از نگاه پلیس معتبر باشد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران،‌ سهمیه‌ها را اختصاص می‌دهد.

به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی، ‌تمام خودروهایی که کارت سوخت دارند،‌ سهمیه بنزین دریافت می‌کنند، ‌حتی اگر این خودروها فرسوده به شمار آیند. حال باید منتظر بود تا نظر کارگروه تعیین‌شده برای سایر خودروهای فرسوده اعلام شود.

اخبار مرتبط

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403