پرداخت خسارت فقط به مراکز بیمه‌ای srcc


پرداخت خسارت فقط به مراکز  بیمه‌ای srcc

پول نیوز - درحالی که به گفته برخی مدیران و کارشناسان صنعت بیمه،طی اعتراضات اخیر خسارت به تمامی مراکز بیمه ای پرداخت می‌شود رییس بیمه مرکزی منکر این موضوع شد.

پرداخت خسارت فقط به مراکز  بیمه‌ای srcc

به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۲۶ همایش صنعت بیمه و توسعه در برج میلاد و با حضور رییس جمهور و رییس بیمه مرکزی برگزار شد.

رییس بیمه مرکزی در خصوص برگزاری این همایش اظهار داشت: برگزاری همایش صنعت بیمه و توسعه باعث ایجاد فرهنگ بیمه‌ای می‌شود به گونه‌ای که این فرهنگ عامل اصلی امنیت در جامعه محسوب می‌شود.

وی در خصوص اعتراضات اخیر که با گرانی بنزین همراه بود بیان کرد: واحد‌های مسکونی، تجاری و مراکز فروشگاهی باید همزمان با بیمه آتش سوزی بیمه اس ار سی سی (srcc) یا همان بیمه آشوب و بلوا را نیز خریداری کنند تا در زمان بروز این گونه مشکلات خسارت به آن‌ها پرداخت شود.

غلامرضا سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار پول نیوز گفت: تمامی شرکت‌های بیمه‌ای در حال ارزیابی خسارت‌های وارده شده به بانک ها، واحد‌های تجاری و مراکز مختلف هستند و بعد از بررسی پرداخت خسارت به مراکزی که دارای بیمه اس ار سی سی هستند شروع می‌شود.

وی پیشنهاد داد: مردم هرچه سری‌تر در خصوص دریافت انواع بیمه‌ها از قبیل بیمه حوادث حوادث طبیعی، عمر، بیمه آتش‌سوزی مخصوصا بیمه آشوب بلوا اقدام کنند تا در بروز هرگونه مشکل به راحتی و با سری‌تر نوع ممکن خسارت خود را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کنند.

رییس بیمه مرکزی درباره افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای گفت: اغلب شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال افزایش سرمایه خود هستند و این افزایش سرمایه، باعث افزایش توانگری شرکت‌ها می‌شود.

گفتنی است که حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای ۱۵۰ میلیارد تومان است اما؛ بیش از ۱۰ شرکت موفق به افزایش سرمایه شدند و این سرمایه را به ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان رسانند.

غلامرضایی افزود: علت اصلی افزایش سرمایه این شرکت‌ها باعث افزایش سهم نگهداری بیمه‌های قبول شده می‌شود و در نهایت به سودآوری خواهد رسید.

وی بیان داشت: یکی از شرکت های بیمه ای که جزء زیر مجموعه بیمه البرز بوده، طی عرضه گذشته به علت واقعی نبودن قیمت موفق به فروش نشد و تا پایان سال ۹۸ ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد و در نهایت عرضه می‌شود تا به یکی از بخش‌های خصوصی فروخته شود.

این مدیرعامل بیمه ای در خصوص تحریم‌ها اظهار کرد: تقریبا همه شرکت‌های بیمه‌ای بعد تحریم توسط شرکت خارجی، تمامی ریسک ها را قبول کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی