خدمت‌رسانی 68 اکیپ راهداری در روزهای برفی آذربایجان‌غربی


خدمت‌رسانی 68 اکیپ راهداری در روزهای برفی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: 68 اکیپ راهداری استان آماده خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در راه‌ماندگان همزمان با روزهای برفی سال جاری است.

ارسلان شکری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم‌های عملیاتی در راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری مستقر هستند و کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی را بر عهده دارند.

وی به فعالیت ۹۰۰ نفر از کارکنان پشتیبانی، راهدار و کارگر فصلی در این تیم‌ها اشاره و بیان کرد: امسال خودروهای مربوط به این اداره‌کل به سیستم GPS مجهز است و ۱۵ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه در راهدارخانه‌ها، محورها و گردنه‌های برف‌گیر استان ذخیره شده‌است.

شکری گفت: طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر ماه جاری /چهارشنبه هفته آینده/ با همکاری دستگاه‌های مرتبط آغاز می‌شود اما تاکنون سه بار متوالی عملیات برفروبی در محورهای جنوبی (تکاب) و شمالی استان (چالدران و سلماس) انجام شده‌است.

وی از تشکیل قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم وظایف طرح راهداری زمستانی برای تردد روان، ایمن و بهینه رانندگان در شرایط بحرانی فصل سرما و هشدار و اطلاع‌رسانی به‌موقع از طرف مسوولان قرارگاه با استفاده از سامانه‌های موجود و تلفن گویای ۱۴۱ از اهداف تشکیل این قرارگاه است.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی استانی سردسیر در شمال‌ غرب کشور است که تسلط هوای سرد در این استان بیش از ۶ ماه طول می‌کشد و بارش برف نیز بیش از چهار ماه این استان را دربر می‌گیرد؛ از ابتدای پاییز امسال تاکنون سه‌بار بارش برف در آذربایجان‌غربی رخ داده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان