ادامه ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مسجد جامع«سرینگر» کشمیر


ادامه ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مسجد جامع«سرینگر» کشمیر

در پی محاصره کشمیر از سوی نیروهای هندی، همچنان مسلمانان اجازه برگزاری نماز جمعه را در مسجد جامع «سرینگر» ندارند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ها مساجد به نقل از «الامه»، جدیدترین اخبار از کشمیر حاکی از آن است که مقامات هندی همچنان مانع برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع تاریخی «سرینگر» می شوند.

این درحالی است که با آغار محاصره در کشمیر از پنجم آگوست، اجازه برگزاری نماز جمعه به مسلمانان داده نمی شود و به موجب قانون 144 همچنان سخت گیری ها ادامه دارد و امکان دسترسی به اینترنت و خدمات تلفن همراه برای مردم کشمیر وجود ندارد.

در گزارش ها همچنین آمده است: محاصره کشمیر توسط هندوها جان 38 نفر را گرفته است که در میان آنان دو زن و سه کودک دیده می شود.

این محاصره از سوی دولت حزب «بهارتیا جانانا» به رهبری هندوی افراطی «نارینندا مودی» از پنجم آگوست در کشمیر آغاز و وارد ماه چهارم خود شده است.

در همین راستا، اداره تحقیقات اطلاع رسانی کشمیر اعلام کرد: این افراد در درگیری با نیروهای امنیتی و یا هنگام بازداشت کشته شده اند.

گفتنی است؛ این مسجد تاریخی که شش قرن قدمت دارد به منظور جلوگیری از برگزاری راهپیمایی ها در کشمیر از سوی نظامیان هندی تعطیل شده است. تعطیلی مسجد جامع کشمیر هنگامی اتفاق افتاد که آزادی خواهان کشمیری در پی کشته شدن شهروندان این کشور اعلام راهپیمایی کرده بودند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403