«سرپل ذهاب»؛ روایتی از فداکاری امام جمعه شهر در زلزله 96


«سرپل ذهاب»؛ روایتی از فداکاری امام جمعه شهر در زلزله 96

کارگردان مستند «سرپل ذهاب» گفت: این مستند ضمن بررسی کمبود‌های موجود در «سرپل ذهاب» اقدامات مثبت و درخور توجه امام جمعه این شهر را روایت می‌کند.

«سرپل ذهاب»؛ روایتی از فداکاری امام جمعه شهر در زلزله 96حسین معماریان کارگردان مستند «سرپل ذهاب» در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون آماده سازی این مستند برای حضور در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند کمبود‌های موجود در منطقه را بررسی می‌کند و در تلاش به منظور روایت اقدامات مثبت و درخور توجه امام جمعه شهر سرپل ذهاب در کمک‌رسانی به اهالی این منطقه است.

وی افزود: در زلزله سال ۹۶ بسیاری از منازل مسکونی در شهر سرپل ذهاب به طور کامل تخریب و بافت کلی شهر با آسیب جدی مواجه شد، در نتیجه تعداد وسیعی از مردم شهر آواره شدند. حجم خرابی‌ها آنقدر زیاد بود که به راحتی قابل ترمیم و بازسازی نبود.

کارگردان مستند «سرپل ذهاب» ادامه داد: از طرفی کم‌کاری‌هایی نیز از طرف سازمان‌های ذیربط صورت گرفت که در مجموع باعث شد مردم این منطقه تا مدت‌ها در سرما و گرمای طاقت‌فرسا بی‌سرپناه بمانند یا مجبور به زندگی در چادر و کانکس باشند؛ در چنین شرایطی بود که امام جمعه شهر سرپل ذهاب با همت و پشتکار به مشکلات مردم رسیدگی و موجب دلگرمی آنان می شود

معماریان خاطرنشان کرد: این مستند به دنبال به تصویر کشیدن تلاش‌های تشکل‌های مردم‌نهاد و ارگان‌هایی مانند سپاه پاسداران است. در مستند «سرپل ذهاب» می‌بینیم که امام جمعه شهر همواره در دسترس مردم است و در مراحل بازسازی این شهر قدم به قدم با مردم همراه است و هیچگاه دست از تلاش نمی‌کشد؛ زمانی که بدلیل تشدید بارندگی در مناطق غربی کشور، چادر‌ها و کانکس‌های مردم زلزله‌زده دچار آبگرفتگی می‌شود، اولین فردی که شب حادثه به سراغ مردم می‌آید و دوشادوش آنان می‌ایستد، امام جمعه این شهر است.

وی اضافه کرد: در مستند «سرپل ذهاب» سعی شده دوربین گروه مستندسازی پا به پای امام جمعه جلو برود و اتفاقات تلخ و شیرین را از زاویه‌ای نزدیک روایت کند. در واقع ما بنا داریم فراز و فرود‌هایی که بر مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب گذشته است را از زوایه امام جمعه شهر به نظاره بنشینیم.

کارگردان مستند «سرپل ذهاب» یادآور شد: این مستند گوشه‌ای از مشکلات زلزله‌زدگان سرپل و سیر بازسازی این منطقه به دست نیرو‌های جهادی را نشان می‌دهد؛ در جریان این اثر بیشتر از آنکه به ریشه‌یابی مشکلات پرداخته شود به فرآیند حل مسئله و نقش حرکت‌های جهادی در گذر از بحران‌های طبیعی توجه شده است.

معماریان عنوان کرد: مستند «سرپل ذهاب» این امید را در مخاطب ایجاد می‌کند که اگر دست در دست هم دهیم و حساب‌شده عمل کنیم می‌توانیم بر سیل مشکلات فائق شویم و از پس حوادث ناگوار سربلند بیرون بیاییم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این مستند بتواند حرف دل زلزله‌زدگان کرمانشاه را به گوش مسئولان ذیربط برساند و مردمِ دیگر مناطق ایران را از ملایمات و ناملایماتی که بر سرپل ذهاب گذشته آگاه کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...