ابتلای 19 نفر به آنفولانزا در تکاب آذربایجان غربی


فرماندار تکاب گفت: در بررسی‌های انجام شده در تکاب حدود ۱۰۸ بیمار مشکوک مبتلا به آنفولانزا در این...

ابتلای 19 نفر به آنفولانزا در تکاب آذربایجان غربی

فرماندار تکاب گفت: در بررسی‌های انجام شده در تکاب حدود ۱۰۸ بیمار مشکوک مبتلا به آنفولانزا در این شهرستان وجود داشت که پس از آزمایش، جواب ۱۹ نفر مثبت اعلام شد.

محمود زمانی فرماندار تکاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در ارتباط با آخرین وضعیت کنترل آنفولانزا در تکاب اظهار کرد: از میان بیماران بستری شده در بیمارستان شهدای تکاب حدود ۱۰۸ بیمار مشکوک مبتلا به آنفولانزا در این شهرستان وجود داشت که پس از آزمایش، جواب ۱۹ نفر مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم و کارشناسان شبکه بهداشت و معلمان مدارس شهرستان برای توجیح دانش‌آموزان اقدامات اساسی انجام شد، ادامه داد: برای کنترل این بیماری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مدارس مقاطع ابتدایی و شبانه‌روزی تکاب تعطیل اعلام شده بود.

فرماندار تکاب گفت: برای تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی مدارس در هفته بعد، پس از بررسی آمار تعداد افراد مبتلا و نحوه کاهش آنفولانزا توسط شورای بهداشت با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان و سایر نهادهای مربوطه تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان برای مقابله با آنفولانزا کمیته مدیریت آنفولانزای انسانی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون فوتی در تکاب به دلیل آنفولانزا وجود نداشته است.

زمانی با اشاره به شرایط تکاب از نظر امکانات پزشکی و دکتران متخصص عنوان کرد: از نظر نیروی انسانی در این راستا کمبود وجود دارد چرا که استاندارد پزشک متخصص در کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۴ دکتر است در حالی که این آمار در تکاب به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۷ دکتر هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی