ساختار سازمانی شهرداری تهران پاسخگوی مأموریت‌های آن نیست


ساختار سازمانی شهرداری تهران پاسخگوی مأموریت‌های آن نیست

سالاری با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران ضرورت دارد، گفت: ساختار کنونی شهرداری به هیچ عنوان پاسخگوی مأموریت‌‌های آن نیست.

به گزارش افکارنیوز،

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهراندر خصوص اقدامات اولویت‌دار شهرداری تهران، گفت: باتوجه به محدودیت‌های جدی منابع درآمدی که در شهر تهران داریم و باتوجه به اینکه اساساً چند برابر بودجه سالانه شهرداری بدهی به ارث برده‌ایم و ظرفیت طرح تفصیلی در حوزه‌های درآمدزایی اشباع شده و املاک ارزشمند شهرداری در پروژه‌های بزرگ مقیاس به فروش رسیده است، لذا هیچ راهکاری جز تدوین یک برنامه اولویت محور و تحقق پذیر نداریم.

اخبار اجتماعی- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی شورا در این دوره نشست‌هایی برگزار کردند و چند اولویت را کمیسیون تلفیق و رئیس شورای شهر ارائه دادند، اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با آقای حناچی داشتیم اعضای شورا از او درخواست کردند که ما باید برای دو سال باقیمانده برنامه‌ای مبتنی بر یک تعامل سازنده و اقناع سازی طرفین و اولویت محور داشته باشیم.

سالاری با تأکید بر اینکه باید با وجود محدودیت‌های درآمدی در خیلی از حوزه‌هایی که شهروندان مطالبه دارند، اتفاقات خوبی رقم زد، گفت: از جمله آن‌ها انضباط بخشی به فرآیند‌های مالی در شهر تهران است.

او افزود: واگذاری املاک و اراضی شهرداری تهران و اساساً فساد و رانت گسترده‌ در ساختار سازمانی شهرداری از جمله مشکلات جدی مدیریت شهری است که بخش عمده‌ای از آن را برطرف کرده‌ایم، اما هنوز راه درازی در پیش داریم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: رویکرد توجه به حقوق عمومی شهر، عدم شهر فروشی و عدم زیر پا گذاشتن سود شهرسازی و طرح تفصیلی از جمله مواردی است که مورد توجه ما قرار گرفته و تلاش می‌کنیم رویکرد انسان‌ محوری را جایگزین خودرو محوری کنیم.

سالاری با بیان اینکه طرح جامع پسماند یکی دیگر از اولویت‌های شورای شهر است، گفت: باید در این حوزه شاهد تحول اساسی باشیم و در موضوع تفکیک، انتقال و ساماندهی پسماند وضعیت نامناسب کنونی را اصلاح کنیم.

او با بیان اینکه توجه به الگوی بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده از دیگر اولویت‌های شورا است، گفت: در این دوره الگوی بازآفرینی چند محله محوری را باید برای سایر محلات تبدیل به الگو کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری از همه موارد مهم‌تر است، گفت: ساختار کنونی شهرداری تهران به هیچ عنوان پاسخگوی مأموریت‌‌های آن نیست و یک بروکراسی بسیار پیچیده در آن حکم‌فرما است که برطرف کردن آن جزء برنامه‌‌های دوره پنجم است.

سالاری در پایان با بیان اینکه سند توسعه ۱۸۰ محله تهیه شده است، گفت: دیگر اولویت ما توجه به حمل و نقل عمومی است که وضعیت نابسمانی دارد و شاهد هستیم که هم کمبود اتوبوس و هم کمبود قطار شهری داریم که عبور از این موارد در تعامل با دولت رخ می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟