ویلموتس تا زمانی خوب بود که پرده حیا دریده نشده بود


ویلموتس تا زمانی خوب بود که پرده حیا دریده نشده بود

سعید آذری گفت: شرایط قرارداد ویلموتس را نمی‌دانم اما شاید رفتارش مبتنی بر قراردادی است که بسته و حتماً در قراردادش چیزهایی هست که اینگونه رفتار می‌کند.

به گزارش افکارنیوز،

سعید آذری پس از بازی فولاد مقابل سایپا اظهار داشت: سایپا امروز خیلی سختکوش ظاهر شد. اینکه امروز موفق نشدند را کنار بگذاریم. سایپا یک دوران گذر را طی می‌کند. ابراهیم صادقی هم مرد اخلاق بوده و هم مرد مبارزه و هم کاپیتان این تیم بوده است، شما باید از او دفاع کنید.

اخبار ورزشی-آذری در ادامه گفت: دورانی را پشت سر می‌گذاریم که نسل جدیدی از مربی می‌آیند. همه را به نتیجه وصل نکنیم. البته من سیاست‌های سایپا را نمی‌دانم و نمی‌خواهم دخالت کنم، اما اتفاق درستی در سایپا افتاده، هر چقدر بتوانیم این بچه‌ها را بیاوریم و جوان‌ها را به دست آنها بدهیم و برای تربیت مربیان جدید تلاش کنیم، به فوتبال کشورمان خدمت کرده‌ایم. امروز در انتخاب مربی برای تیم کشورمان چهره‌های خیلی خوبی داریم که می‌توانند خیلی کمک کنند.

مدیرعامل باشگاه فولاد در مورد بازی امروز این تیم مقابل سایپا عنوان کرد: امروز یک بازی خوب و شرافتمندانه و مبتنی بر جنگ فیزیکی برگزار شد. شرایط زمین اجازه نمی‌داد بازیکنان تاکتیک‌های مربی‌شان را پیاده کنند. سایپا امروز خیلی خوب مبارزه کرد و این جای تقدیر دارد. نکونام خودش سالها در این زمین بازی کرده و من فکر می‌کنم هر دو مربی جوان کشورمان نهایت تلاش‌شان را برای پیروزی کردند و این می‌تواند نوید خوبی برای آینده و تربیت مربیان جوان باشد. یک امتیاز بیرون از خانه بعد از مبارزه هفته گذشته می‌تواند برای ما خوب باشد. هر دو تیم یک امتیاز گرفتند و نتیجه عادلانه است.

وی در مورد وضعیت این روزهای فوتبال ایران و تیم ملی اظهار داشت: مدیران کلان ورزش ما باید تصمیم بگیرند. شرایط قرارداد ویلموتس را نمی‌دانم اما شاید رفتارش مبتنی بر قراردادی است که بسته و حتماً در قراردادش چیزهایی هست که اینگونه رفتار می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که نقل قولی از او هست که با اردنگی ویلموتس را بیرون می‌کند، گفت: به این شدت نه، من به عنوان یک ایرانی نمی‌توانم تحمل کنم که کسی با احساسات ما اینطور بازی کند. حالا چه مدیر باشگاه باشم چه نباشم. بعد از دو باخت با آن شدت مقابل تیم‌هایی که خیلی وقت بود ما به آنها نمی‌باختیم، نباید بحث گرو و گروکشی باشد و این اتفاقات بیفتد. فکر می‌کنم ویلموتس تا زمانی خوب بود که این پرده حیا دریده نشده بود که برود در ترکیه بنشیند تا پولش را بدهند. اگر به جای تاج و مسؤولین ورزش کشورمان بودم، این اتفاق را رقم می‌زدم. اما شنیدم بندی در قرارداد او هست که فسخ قرارداد یکطرفه منجر به پرداخت غرامت می‌شود. باید این را بپذیریم که این غرامت را بدهیم و به جام جهانی برویم یا آن را پرداخت نکنیم و به جام جهانی نرویم.

آذری ادامه داد: رفتن به جام جهانی ممکن است از لحاظ اقتصادی برای ما حدود 20 میلیون دلار درآمد داشته باشد. بالاخره تصمیمی است که باید بگیرند. مدیران فوتبال کشورمان ببینند آیا هزینه این فرصت از دست رفته را بدهند یا خیر. من به جای تاج بودم این تصمیم را می‌گرفتم که بین 2 میلیون دلار غرامت و 20 میلیون دلار از جام جهانی قطر انتخاب کنم. به نظر می‌رسد عامه مردم هم از ویلموتس راضی نیستند و همینطور خواص و کارشناسان و کسانی که قلم می‌زنند. من فکر نمی‌کنم ویلموتس وجاهتی برای مردم و کسانی که حاضرند برای کشورشان خون بدهند داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه فولاد در مورد بحث تبلیغات محیطی و همچنین حق پخش اینترنتی در لیگ برتر تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، یک تابویی شکسته می‌شود. باشگاه‌ها حق پخش نمی‌گیرند و مرتب وابسته به بودجه‌های دولتی یا سازمان‌های صنعتی و نظامی هستند. اینها تا حدی می‌توانند فوتبال را اداره بکنند. اگر حق پخش پرداخت نشود، کم‌کم توان تیم‌ها کاهش پیدا می‌کند. همه سهامی عام می‌شوند و مردم سهام آنها را می‌خرند. همین مردمی که فوتبال را دوست دارند، خانواده‌هایشان را بیشتر دوست دارند. اگر به این سمت برویم، معترضین به این قضیه بیشتر می‌شوند. حق پخش اینترنتی می‌تواند تابوی حق پخش را در فوتبال ایران بشکند.

وی در مورد اینکه آیا در این خصوص با مدیران باشگاه‌ها شفاف صحبت شده، گفت: مورد خاصی وجود ندارد و نیازی نیست چیزی را برای ما توضیح بدهند. ما به عنوان مدیر باشگاه اعضای مجمع را انتخاب می‌کنیم و آنها به عنوان هیأت رئیسه با آرای ما انتخاب می‌شوند. ما به آنها کاملاً اعتماد داریم اما اینکه به چه سبک و سیاقی و با چه توانمندی قراردادها منعقد می‌شود بستگی به توانمندی آنها دارد، ولی لازم نیست آنها را به ما توضیح بدهند، همین که بتوانند به صورت حرفه‌ای قراردادها را ببندند و به باشگاه‌ها بپردازند کفایت می‌کند.

آذری در پاسخ به این سؤال که اگر تیم ملی با ویلموتس ادامه بدهد و فرصت راهیابی به جام جهانی از دست برود چه اتفاقی برای فوتبال ایران می‌افتد، گفت: من مدیری هستم که همیشه و تا جایی که توان داشته‌ام پشت مربیانم ایستاده‌ام. زمانی شما مسابقات دوره‌ای با 30 بازی در لیگ دارید و از آن طرف هم مسابقات جام حذفی هستند، می‌توانید مربی‌تان را حفظ کنید. اما زمانی هست که در مسابقاتی هستید که تعدادشان کم است و فرصت کوتاه است و در حال از دست دادن یک فرصت فوق‌العاده به نام جام جهانی هستید. من فکر می‌کنم اگر ویلموتس این حس را در خود ندارد، اگر داشت باید شش امتیاز این دو بازی را گفته باشیم. سالی که نکوست از بهارش پیداست. به نظر من مهدی تاج در این زمینه باهوش‌تر از ما است. مطمئن باشید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون، تاج و حتی عزیزان در وزارت ورزش با تحلیل کارشناسی و اخذ نظر کارشناسان به این نتیجه برسند که ویلموتس باید برود درنگ نمی‌کنند و این کار را می‌کنند و من از خدا می‌خواهم که این فرصت را از دست ندهیم.

وی در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرده برخی باشگاه‌ها دوست ندارند پرسپولیس قهرمان شود، گفت: به عنوان یک مدیرعامل باشگاه و یک آدم حرفه‌ای ا صلاً به خودم اجازه نمی‌دهم در مورد باشگاه دیگری صحبت کنم.

آذری در مورد پرونده رضا شکاری و اینکه این بازیکن اعلام کرده به موضوع حق آموزش می‌خندم، گفت: بحث پرونده شکاری این است که برای اولین بار است که حق آموزش در فوتبال ایران گرفته می‌شود. قبل از ما هم حق ترانسفر گرفته شده و این حق آموزش است. به هر حال آنها می‌توانند بخندند یا گریه کنند. کسی که از قوانین اطلاع ندارد می‌خندد، اما مطمئن باشید این پول توسط عزیزان ما در روبین‌کازان پرداخت خواهد شد، تا یک ریال آخرش هم گرفته خواهد شد. این مربوط به حق آموزش است. حق ترانسفری که آقایان مطرح می‌کردند، بله من پیشنهادم به آنها برای گرفتن حق‌مان 5 میلیون دلار است که یک قضیه دیگر است. فکر می‌کنم اگر 10، 15 درصدش را هم از روبین‌کازان بگیریم و مبلغی در حدود 500-600 هزار دلار بشود، آن وقت نمی‌خندند بلکه گریه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی