کفایت سرمایه تأسیس شرکت هواپیمایی 420 میلیارد تومان‌ شد


کفایت سرمایه تأسیس شرکت هواپیمایی 420 میلیارد تومان‌ شد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در صدور مجوز برای شرکت هواپیمایی تازه‌تأسیس، سال ساخت هواپیمای کارکرده نباید کمتر از 1999 میلادی باشد، از افزایش رقم کفایت سرمایه تأسیس شرکت هواپیمایی به 420 میلیارد تومان‌ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛‌مرتضی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره شرایط احداث شرکت‌های هواپیمایی تازه تأسیس اظهار کرد: بررسی و نظارت برنحوه عملکرد و ارائه خدمات حمل ونقل داخلی و بین المللی مسافر و بار مؤسسات حمل و‌نقل هوایی و همچنین تهیه و تدوین مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به اداره کنترل فضای کشور از وظایف معاونت هوانوردی‌ سازمان هواپیمایی کشوری است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مقررات صدور مجوز AOC بیان کرد: ‌برای احداث شرکت‌های هواپیمایی تازه تأسیس، وجود 5 فروند هواپیما الزامی است.

* سال ساخت هواپیمای کارکرده کماکان نباید کمتر از 1999 میلادی باشد

وی ادامه داد: سال ساخت این هواپیماها، طبق روال سابقِ تأسیس شرکت هواپیمایی، باید مربوط به سال 1999 میلادی به بعد باشد.

دهقان در پاسخ به این سؤال که چرا هر سال که می‌گذرد، این عدد سال تولید 1999 افزایش نمی‌یابد؟ گفت: به هر حال حمل و نقل هوایی مسافری در شرایط تحریم سختی قرار دارد و تأمین هواپیما در این شرایط برای شرکت‌های هواپیمایی دشوار است.

* کفایت سرمایه تأسیس شرکت هواپیمایی به 420 میلیارد تومان‌ افزایش یافت

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: البته شرط سوم صدور مجوز فول AOC برای شرکت‌های هواپیمایی تازه‌تأسیس‌ تأمین کفایت مالی است، این ‌رقم پیش از این 300 میلیارد تومان بود که به 420 میلیارد تومان برای مجوزهای فول AOC افزایش داده‌ایم.

* تعداد هواپیما و کفایت سرمایه کمتر از شرایط ‌صدور مجوزهای پایین‌تر از فول AOC ‌

وی افزود: البته برای مجوزهای پایین‌تر از فول AOC در تأسیس شرکت‌های هواپیمایی، شرط تأمین 5 فروند هواپیما به‌ 3 فروند هواپیمای مناسب تغییر یافته است و رقم کفایت سرمایه هم از رقم مذکور کمتر است (حدود 70 میلیارد تومان)؛ این امر موجب می‌شود شرکت هواپیمایی‌ تشویق شود هواپیمای کوچک مورد نیاز کشور را وارد کند و به این ترتیب هواپیما راحت‌تر به ناوگان وارد شود.

* در ایرتاکسی هواپیماها باید کمتر از 20 صندلی داشته باشند

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره صدور مجوز برای تأسیس شرکت‌های ایرتاکسی بیان کرد: ‌در مورد ایرتاکسی شرط ما برای تأمین هواپیما، تعداد فروند کمتری نسبت به فول AOC است ضمن آنکه ناوگان ایرتاکسی کمتر از 20 صندلی دارد.

بنابراین گزارش، پیش از این برای صدور مجوز فول AOC ضرورت داشت شرکت‌های هواپیمایی 5 فروند هواپیما شامل سه فروند ملکی و دو فروند اجاره‌ای داشته باشند که سن آنها از 15 سال بیشتر نباشد، ضمن آنکه کفایت سرمایه برای تأسیس یک شرکت هواپیمایی 300 میلیارد تومان تعیین شده بود.

بیست و چهارم دی‌ماه‌ 93 بود که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد‌ از این پس شرکت‌های هواپیمایی اجازه دارند برای خرید یا اجاره هواپیما، از هواپیماها با سن ساخت کمتر از 15 سال استفاده کنند و به هواپیماهای بالای 15 سال برای ورود به ناوگان، مجوز داده نمی‌شود که ظاهرا این مورد نیز به دستور وزیر وقت راه و شهرسازی بود.

طبق دستورالعمل الزامات اخذ گواهینامه بهره‌برداری هوایی AOC ‌شرکت هواپیمایی ‌برای آغاز فعالیت باید حداقل دارای پنج فروند هواپیما‌ از یک نوع (Same Type) باشد که دو فروند از این پنج فروند هواپیما می‌تواند اجاره‌ای باشد‌؛ پذیرش هواپیماها مطابق با مفاد مندرج در آئین‌نامه‌های دفاتر عملیات پرواز و قابلیت پرواز خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور