تعبیه آخرین نسخه قلب مصنوعی به دست پزشکان ایرانی در بدن یک بیمار


تعبیه آخرین نسخه قلب مصنوعی به دست پزشکان ایرانی در بدن یک بیمار

جراح قلب بیمارستان شهید رجایی گفت: دو روز پشت سر هم موفق به دو جراحى موفقت آمیز با قلب مصنوعی روى دو بیمار نارسایی قلبی بودیم.

تعبیه آخرین نسخه قلب مصنوعی به دست پزشکان ایرانی در بدن یک بیماراحمد امین متخصص قلب و جراح فلوشیپ در گفت گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اینکه بیماری نارسایی قلب با علائم مختلفی همراه است، اظهار کرد: تنگی نفس، ورم پا، خستگی و ضعف پیش رونده از جمله این علامت هاست.

وی افزود:از مهمترین روش درمانى آن، درمان دارویی است که براى برخی از بیماران این روش درمان موثر نیست و این بیماران چند روش درمانى دیگر دارند که از سخت‌ترین و مهمترین آن‌ها میتوانیم به پیوند قلب اشاره کنیم.

او با اشاره به روش درمانى‌ای دیگر افزود: استفاده از قلب مصنوعی یکی از راه‌های درمان بیماری نارسایی قلبی است که بسیار مورد توجه پزشکان دنیا قرار دارد.

تعبیه آخرین نسخه قلب مصنوعی به دست پزشکان ایرانی در بدن یک بیمار

بیشتر بخوانید:کوچکترین قلب مصنوعی دنیا + تصاویر

امین بیان کرد: با کمک تیم جراحى مرکز قلب شهیدرجایی تهران و تیمى که از آلمان براى کمک به تیم جراحى ما آمدند توانستیم این اتفاق را برای دو ایرانی رقم بزنیم وبه آن‌ها جانی دیگر ببخشیم.

این جراح قلب با اشاره به وظیفه‌ی دستگاه قلب مصنوعی که کمک به عملکرد بطن چپ است، بیان کرد: باوجود اینکه این دستگاه زندگی بیماران میبخشد، اما هزینه ى خرید آن به قدری است که بیماران نارسایی قلبی نمیتوانند دستگاه را خریدارى نمایند.

سعید حسینى جراح قلب در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعبیه آخرین نسخه دستگاه قلب مصنوعى اظهار کرد: دو روز پشت سر هم موفق به دو جراحى موفقت آمیز روى دو بیمار نارسایی قلبی بودیم.

او ادامه داد:دستگاه قلب مصنوعى مختص آن دسته از بیمارانى است که شرایط پیوند قلب را ندارند و دارو هم برایشان موثر نیست.

او افزود:این جراحى حدود ٤ ساعت به طول انجامید به طورى که بیمار بعد از ٢٤ ساعت، ٥٠ درصد از علائم بهبود را مشاهده میکند و سپس، کمتر از یک هفته میتواند از بیمارستان مرخص شود.

حسینی با اشاره به هزینه ٤٠٠ میلیون تومانی این دستگاه کرد: در اکثر مناطق دنیا این دستگاه برای کسانی که تحت پوشش بیمه هستند رایگان است ولى بیمه در ایران آن را پوشش نمی دهد.

انتهاى پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در