وعده انتخاباتی 100 روزه بوریس جانسون


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) از لندن، بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار آغاز افزایش بودجه و نیروی پلیس و...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار آغاز افزایش بودجه و نیروی پلیس و بهداشت و درمان را جزو اولویت‌های صد روزه نخست دولتش در صورت پیروزی در انتخابات اعلام کرد.
بوریس جانسون یک هفته مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور گفت: به محض اینکه دولت را در دست بگیرد و در صد روز نخست عمل به این وعده اش را آغاز می‌کند.
افزایش ناامنی، کاهش چشمگیر خدمات بهداشت و درمان و نارضایتی روز افزون از مشکلات اصلی جامعه انگلیس بوده و رفع آن‌ها به مطالبات عمومی تبدیل شده است و احزاب با درک این موضوع تلاش می‌کنند با دادن وعده‌های مشابه جانسون آرای بیشتری در انتخابات پیش رو جلب کنند.
حضور در جمع نیرو‌های پلیس و بیمارستان‌ها نیز به یکی از برنامه‌های کارزار تبلیغات انتخاباتی احزاب و نامزد‌های این انتخابات مبدل شده است.
دومین انتخابات سراسری زود هنگام پارلمانی انگلیس پس از همه پرسی برگزیت در تیر ماه سال ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ آذر در این کشور برگزار می‌شود و هر حزبی که بتواند اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را بدست آورد مجاز می‌شود دولت تشکیل دهد و رهبر آن حزب هم نخست وزیر خواهد شد.
پارلمان انگلیس بر اساس حوزه‌های انتخابیه هم اکنون ۶۵۰ کرسی دارد.
در انگلیس انتخابات پارلمانی هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، اما از سال ۲۰۱۵ تاکنون به علت اختلافات به ویژه پس از برگزیت این سومین انتخابات پارلمانی است که قرار است هفته آینده برگزار شود.
اختلافات در حزب حاکم و بن بست برگزیت موجب شد در حدود سه و نیم سال اخیر دوبار کار پارلمان انگلیس به انحلال کشیده شود تا با انتخابات زود هنگام مجلس جدید تشکیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد