واگذاری روزنامه همشهری به دولت در حیطه اختیار مجلس نیست


واگذاری روزنامه همشهری به دولت در حیطه اختیار مجلس نیست

نژاد بهرام گفت: اگر قرار باشد روزنامه همشهری واگذار شود شورای شهر تهران باید تصمیم گیری کند.

واگذاری روزنامه همشهری به دولت در حیطه اختیار مجلس نیستزهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به طرح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی جهت واگذاری روزنامه همشهری به دولت گفت: همشهری از جمله مؤسساتی است که به ثبت رسیده و شهرداری تهران از سهام‌داران اصلی آن است.

نژاد بهرام با اشاره به این نکته که مؤسسه همشهری اموال عمومی دارد افزود: اموال عمومی مؤسسه همشهری برای شهر تهران است و نمی‌توان آن را به نهادی واگذار کرد و اگر قرار است تصمیمی در حوزه واگذاری روزنامه همشهری اتخاذ شود این تصمیم باید از سوی مدیریت شهری گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که تصمیم‌گیری برای واگذاری مؤسسه همشهری در حیطه اختیار مجلس شورای اسلامی نیست، ادامه داد: شورای شهر تهران تنها نهادی است که در صورت صلاحدید نسبت به واگذاری این مؤسسه (روزنامه همشهری) می تواند تصمیم‌گیری کند.

او با اشاره به سه دهه فعالیت روزنامه همشهری، تصریح کرد: روزنامه همشهری اولین روزنامه تخصصی در ابعاد فرامنطقه‌ای است و به گونه‌ای می‌توان گفت برای شهروندان یک روزنامه ملی به حساب می‌آید و باید گفت اگرچه روزنامه همشهری نقطه ضعف‌هایی دارد و در طول زمان با افت و خیز‌هایی مواجه شد، اما نباید آن را به نهادی، چون دولت واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: غافلگیری شهرداری در بارش برف پایتخت محسوس بود/ بی جواب ماندن نامه نگاری هاشمی با شهردار منطقه ۲۲

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تجربیات تلخ مدیریتی در واگذاری املاک و شرکت‌ها گفت: در دهه اخیر شاهد بودیم که سازمان خصوصی سازی در واگذاری شرکت‌ها عملکرد خوبی نداشت و تجربیات نشان می‌دهد در انتقال اموال موفق نبودیم.

او ادامه داد: پیشنهاد واگذاری موسسات به دولت را نباید وارد رسانه مکتوب (روزنامه) شود و خواسته من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که تصمیم‌گیری درباره روزنامه همشهری را به پارلمان شهری محول کند.

نژاد بهرام با تأکید بر اولویت‌های امروز جامعه و کشور، ادامه داد: در حال حاضر با شرایط اقتصادی موجود واگذاری روزنامه همشهری به دولت در اولویت نیست و نماینده مجلس اگر نگران هستند پیگیر وظایف دولت برای قانون هوای پاک باشند تا این روز‌های پایتخت را (آلودگی شدید هوا) شاهد نباشیم.

انتهای پیام /

مجلس به اولویت های زمین مانده بپردازد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر