مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود


مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: تا پایان سال آینده قیمت مسکن گران نمی‌شود و در سال آینده پایین‌تر از نرخ تورم قیمت‌ها بالا می‌رود. نوشته مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تحت تاثیر ۴ مولفه است، گفت: هر تغییری که در بورس، طلا، ارز و حامل‌های انرژی ایجاد می‌شود، بر افزایش و یا کاهش قیمت‌ها در این بازار تاثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: خوشبختانه با کنترل و نظارتی که در بازار مسکن صورت گرفته است و باتوجه به آنکه این بازار گنجایش افزایش قیمت را ندارد، تغییری در قیمت‌های واحد‌های مسکونی ایجاد نشده است.

خسروی گفت: در سال گذشته بازار مسکن شاهد رشد صددرصدی قیمت‌ها بوده است، بنابراین متقاضیان این بازار دیگر قدرت خریدی برای واحد‌های مسکونی با قیمت بالاتری را ندارند، بنابراین ما تا پایان امسال شاهد هیچ افزایش قیمتی در خرید و فروش واحد‌های مسکونی نخواهیم بود.

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تجربه افزایش قیمت بنزین را داشته‌ایم، گفت: در آن دوره هم به دلیل رشد قیمتی که در بازار مسکن ایجاد شده بود، افزایش قیمت‌ها تاثیری در این بازار نگذاشت بنابراین مردم نگران افزایش قیمت نباشند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: بازار مسکن در سال ۹۹ متناسب با نرخ تورم دچار نوساناتی خواهد شد که تجربه نشان داده است افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن حتی پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

خسروی یادآور شد: اگر در سال آینده افزایش قیمتی در بازار مسکن ایجاد شود، برابر با نرخ تورم طبیعی است که البته باتوجه به شرایط اقتصادی ایجاد شده، این افزایش قیمت پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود.

او با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در واحد‌های مسکن مهر پردیس هم، گفت: متقاضیان این واحد‌ها عاقل‌تر از دلالان هستند و طبق آماری که به ما ارائه شده، متقاضی برای خرید این واحد‌ها مراجعه نکرده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: خوشبختانه این‌بار هم تیر دلالان به سنگ خورد و خبری که برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌های واحد‌های مسکن مهر پردیس منتشر شده بود، شایعه بوده است.

خسروی افزود: هم‌اکنون شرایط بازار مسکن به ویژه در تهران روند روبه ثباتی دارد و تا پایان سال تغییری در این بازار ایجاد نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا