آغاز فاز تهاجمی حمله ملخ های صحرایی از ماه آتی


آغاز فاز تهاجمی حمله ملخ های صحرایی از ماه آتی

میر از آغاز فاز تهاجمی ملخ های صحرایی طی ماه های دی و بهمن به کشور خبر داد.

آغاز فاز تهاجمی حمله ملخ های صحرایی از ماه آتیمحمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ های صحرایی به کشور اظهار کرد: هم اکنون موجی از ملخ های صحرایی در مسیر بازگشت از هند و پاکستان به ایران آمدند.

وی افزود: با توجه به آنکه ملخ های صحرایی در فاز تهاجمی قرار ندارند، از این رو مبارزه در حد محدودی در حال انجام است.

میر ادامه داد: بنابرآخرین آمار تاکنون در سطحی حدود یک هزار و ۴۱ هکتار مبارزه در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: دور دوم حمله ملخ صحرایی از اواخر دی ۹۸ به کشور آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه کمبودی در اعتبار مبارزه آفت ملخ صحرایی در ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر با اعتبار موجود در سازمان جهاد کشاورزی استان ها مبارزه صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه نداریم.

متوسط اعتبار هر هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی ۵۰ هزار تومان است

وی متوسط اعتبار مبارزه به ازای هر هکتار را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر برآوردهای سازمان فائو مبنی بر سطح مبارزه برای فاز تهاجمی هجوم‌ ملخ ها در ماه های دی و بهمن رقمی بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته امیدواریم مشکلی در زمینه تخصیص اعتبار وجود نداشته باشد.

به گفته این مقام مسئول، براساس تجربه سال گذشته و حجم پیش بینی شده هجوم آفت ملخ به استان های جنوبی انتظار می رود که این میزان اعتبار به موقع تامین و در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رایزنی ها برای تخصیص اعتبار در حال انجام است، بیان کرد: وزیر کشور دستورات لازم در خصوص تخصیص اعتبار را دادند و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز را در نظر گرفتند تا در مواقعی که ملخ ها وارد فاز تهاجمی شدند، اعتبارات به سازمان های ذی ربط پرداخت شود‌.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پایان درباره اینکه هشدارهای لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی به کشور عربستان داده شده است، تصریح کرد: دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا طی سفر اخیری که به ایران داشتند، اقدامات ایران را خوب ارزیابی کرد و اذعان کرد که کشورهای عربی در زمینه مبارزه کم کاری کردند که به همین خاطر سازمان فائو هشدارهای لازم را در این زمینه داده است و همواره بر عملکرد آنها نظارت می کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن