حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام معرفی شد


حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام معرفی شد

حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر کوالکام می‌تواند به‌صورت هم‌زمان دو انگشت کاربر را اسکن و هویت وی را تأیید کند.

کوالکام حسگر اثرانگشت نسل دوم زیر نمایشگر جدیدی با نام 3D Sonic Max معرفی کرد. ابعاد حسگر اثرانگشت جدید، ۱۷ برابر بزرگ‌تر از حسگر‌های نسل اول 3D Sonic کوالکام است. درواقع حسگر 3D Sonic Max به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند به‌صورت هم‌زمان دو انگشت را برای تأیید هویت اسکن کند.

حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نسل اول 3D Sonic با این هدف معرفی شده بود که بتواند نسبت به حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر اپتیکال از قابلیت اطمینان و امنیت بالاتری برخوردار باشد.

حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام معرفی شد

با وجود اینکه از حسگر نسل اول در زمان معرفی گوشی موبایل گلکسی اس ۱۰، به‌عنوان حسگری فوق‌العاده یاد می‌شد، اما در عمل مشکلاتی همچون کوچک‌ بودن سطح تماس حسگر برای اسکن دقیق اثر انگشت، عملکرد کند در حین اسکن اثرانگشت و همچنین نیاز به ایجاد بریدگی روی برخی محافظ‌های نمایشگر که بعدها در ماه اکتبر این مسئله حل شد، ازجمله مشکلاتی بود که در نخستین نسل حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر وجود دارد. مهرماه گفته شد سامسونگ وجود مشکل امنیتی مهم در حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ را تأیید کرد. به‌فاصله‌ی کوتاهی مشخص شد که مشکل حسگر اثرانگشت گوشی‌های سامسونگ احتمالا جدی‌تر از حد تصور است. درنهایت اوایل آبان‌ماه به‌روزرسانی جدید گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ برای رفع مشکل حسگر اثر انگشت منتشر شد.

اما به‌نظر می‌رسد که حسگر جدید به‌لطف ابعاد بزرگی که دارد، فاقد مشکلات حسگر نسل اول است. حسگر قدیمی‌تر ابعادی برابر با ۴ میلی‌متر در ۹ میلی‌متر دارد. در حالی‌که حسگر جدید از ابعادی برابر با ۲۰ میلی‌متر در ۳۰ میلی‌متر بهره می‌برد که دراصل ۱۷ برابر بزرگتر از ابعاد حسگر نسل اول کوالکام است. به‌گفته‌ی کوالکام، مشکلات حسگر قبلی در حسگر جدید حل شده و کاربران به‌راحتی می‌توانند انگشت خود را روی نمایشگر قرار داده و دیگر نیازی نیست برای قرار دادن انگشت خود روی نمایشگر، موقعیت یابی کنند.

حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام معرفی شد

آلکس کاتوزیان، معاون ارشد بخش مدیریت محصولات کوالکام در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که حسگر جدید 3D Sonic Max بدون هیچ مشکلی با محافظ نمایشگر کار می‌کند و می‌تواند به‌راحتی در حضور محافظ نمایشگر، اثرانگشت کاربر را به‌صورتی شفاف اسکن کند. همچنین باتوجه به بزرگ‌ بودن ابعاد حسگر، امکان اسکن دو انگشت به‌صورت هم‌زمان نیز فراهم شده که می‌تواند باعث افزایش امنیت دستگاه شود.

یکی از مسائلی که در حسگر قدیمی‌تر وجود داشت، موضوع سرعت پایین اسکن اثرانگشت بود که ظاهرا این مسئله در حسگر جدید نیز برطرف نشده است. به‌گفته‌ی کاتوزیان، سرعت عملکرد حسگر اثرانگشت جدید مشابه حسگر اثرانگشت نسل اول کوالکام است.

با تمامی توضیحاتی که در مورد حسگر 3D Sonic Max مطرح شد، باید در عمل ببینیم که آیا واقعا مشکلات حسگر نسل اول در این نسخه برطرف شده است یا خیر. همچنین هنوز مشخص نیست کدام یک از شرکت‌های تولیدکنند‌ه‌ی گوشی‌‌های هوشمند از حسگر 3D Sonic Max در دستگاه‌های خود استفاده خواهند کرد. قطعا تا سال ۲۰۲۰ اخبار بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد. احتمالا یکی از مشتریان حسگر جدید، اپل خواهد بود. پیش‌تر نیز گفته شده بود که احتمالا سال آینده‌ی میلادی کوپرتینونشین‌ها گوشی آیفون بعدی را با یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر محصول کوالکام به بازار عرضه خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !