آمازون بدون رایانه کوانتومی از محاسبات کوانتومی استفاده می‌کند!


شرکت آمازون از قصد خود برای استفاده از محاسبات کوانتومی در سرورهای اینترنت خود و ارائه آن به شرکت‌های دیگر به منظور کاهش هزینه‌ها پرده برداشته است که حرکتی غیرمنتظره از جانب این شرکت محسوب می‌شود، چرا که به نظر می‌رسد خیلی چراغ خاموش به توسعه این فناوری پرداخته است. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، محاسبات کوانتومی احتمالاً...

شرکت آمازون از قصد خود برای استفاده از محاسبات کوانتومی در سرورهای اینترنت خود و ارائه آن به شرکت‌های دیگر به منظور کاهش هزینه‌ها پرده برداشته است که حرکتی غیرمنتظره از جانب این شرکت محسوب می‌شود، چرا که به نظر می‌رسد خیلی چراغ خاموش به توسعه این فناوری پرداخته است.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، محاسبات کوانتومی احتمالاً مهم‌ترین نقطه عطف بعدی برای شرکت‌های فناوری است، اما اگر به اندازه گوگل یا IBM حرفه‌ای و پولدار نباشید، این یک تلاش نسبتاً پر هزینه است.
اکنون شرکت آمازون که تاکنون در جبهه کوانتومی هیچ سر و صدایی نکرده بود، قصد دارد یک سرویس محاسبات کوانتومی را از طریق اینترنت به شرکت‌ها ارائه دهد و از این طریق برخی از هزینه‌ها و سایر چالش‌های مربوط به پیگیری این فناوری را از بین ببرد.
آمازون به جای ساخت رایانه کوانتومی مخصوص خود که هزینه زیادی در بر دارد، با همکاری شرکت‌های "D-Wave "، "IonQ" و "Rigetti" اقدام به راه اندازی یک سرویس موسوم به "براکت"(Braket) کرده است و آن را روی سرورهای اینترنت آمازون(AWS) به کار می‌گیرد.
این سرویس، رایانه‌های کوانتومی این شرکت‌ها را از طریق فضای ابری در دسترس قرار می‌دهد و به توسعه دهندگان و محققان این امکان را می‌دهد که با کیوبیت‌ها(qubits) و مدارهای کوانتومی کار کنند و الگوریتم‌های کوانتومی را در یک محیط شبیه سازی شده آزمایش کنند.
کاربران می‌توانند الگوریتم‌های خود را از ابتدا بسازند یا با مجموعه‌ای از الگوریتم‌های پیش ساخته کار کنند و همه چیز از طریق یک رابط واحد قابل دسترسی است.
آمازون همچنین مرکز سرورهای اینترنت آمازون برای محاسبات کوانتومی و آزمایشگاه راه حل‌های کوانتومی را راه اندازی می‌کند.
شرکت آمازون با اینکه در فکر ساخت کامپیوتر کوانتومی مخصوص خود نیست، می‌خواهد یک اکوسیستم برای پیشرفت و اکتشاف فناوری کوانتومی ایجاد کند. این یک حرکت هوشمندانه از طرف آمازون است که آنها را در بازی کوانتومی، بدون ریسک مالی چشمگیری شریک می‌کند و این فناوری را به روی کسانی باز می‌کند که در غیر این صورت نمی‌توانستند امیدوار باشند که به آن دسترسی پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق