دیدار رییس جمهوری آذربایجان از شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه باکوتل


وزیر ارتباطات ایران صبح روز چهارشنبه همراه رییس جمهوری آذربایجان از غرفه‌های مستقر در نمایشگاه باکوتل دیدن کردند. نمایشگاه باکوتل روز گذشته با حضور شرکت‌های حوزه فناوری در پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح شد. صبح امروز «الهام علی‌اف» رئیس جمهور این کشور همراه با همسرش «مهربان علی اوا» از این نمایشگاه که فردا اختتامیه‌اش برگزار...

وزیر ارتباطات ایران صبح روز چهارشنبه همراه رییس جمهوری آذربایجان از غرفه‌های مستقر در نمایشگاه باکوتل دیدن کردند.
نمایشگاه باکوتل روز گذشته با حضور شرکت‌های حوزه فناوری در پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح شد. صبح امروز «الهام علی‌اف» رئیس جمهور این کشور همراه با همسرش «مهربان علی اوا» از این نمایشگاه که فردا اختتامیه‌اش برگزار می‌شود، بازدید کرد.
در این نمایشگاه ۱۴ شرکت ایرانی حضور دارند و پژوهشگاه فضایی ایران نیز برای اولین مرتبه به منظور تعامل بیشتر در حوزه فضایی در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کرده است.
رییس جمهور آذربایجان ضمن بازدید از غرفه پژوهشگاه فضایی به صحبت درباره وضعیت ماهواره‌ها پرداخت و وزیر ارتباطات ایران به او توضیح داد وضعیت ماهواره‌ها به چه شکل است و تا آخر امسال در مدار قرار خواهد گرفت.
استارتاپ «ست‌پلت» از دیگر مجموعه‌هایی بود که رئیس جمهوری آذربایجان از آن بازدید کرد. کار اصلی این استارتاپ فعال در حوزه هوشمندسازی کشاورزی و باغات، آنالیز و پردازش تصاویر ماهواره‌ای و پهپادها و ارائه آن‌ها به کشاورزان است تا با توجه به تغییرات اقلیمی تصمیم بگیرند چه چیزی را کجا کشت کنند.
شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه در صدد گرفتن پروژه و عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ هستند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» طی روزهای ۳ تا ۶ دسامبر (۱۲ تا ۱۵ آذرماه) با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج