فردوسی مجمع خوبی ها را در کتاب شاهنامه برای آیندگان به یادگار گذاشت


فردوسی مجمع خوبی ها را در کتاب شاهنامه برای آیندگان به یادگار گذاشت

حسینی شاهنامه را کتاب سراسر حکمت و اندرز دانست و گفت: فردوسی حکیمی است که توانست مجمع خوبی ها را در این کتاب برای آیندگان به یادگار بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، اعضای انجمن شاهنامه درود، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت و رئیس انجمن شاهنامه شناسی این شهرستان امروز با حجت الاسلام «سید نادر حسینی» دیدار و گفت و گو کردند.


«سید نادر حسینی» شاهنامه را کتاب سراسر حکمت و اندرز دانست و گفت: فردوسی حکیمی است که توانست مجمع خوبی ها را در این کتاب برای آیندگان به یادگار بگذارد.

این روحانی معتمد شهرستان باشت اظهار داشت: فردوسی شخصیتی شیعی است و ارادت خویش را به اهل بیت (ع) در نامه فرهنگ خود با صراحت تمام اعلام کرده است.

«سیدعلی حسینی»، هم با بیان اینکه فرهنگ فرآیندی است که در طول زمان شکل می گیرد، گفت: بسترسازی فرهنگی وظیفه ذاتی نهادهای فرهنگی و دینی به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت همه فرهنگ دوستان و هنرمندان شهرستان را برای فعالیت در انجمن های فرهنگی و هنری فراخواند.


در این نشست شاهنامه خوانی که بعد از نماز مغرب و عشا در منزل «سید نادر حسینی» برگزار شد، خسرو شیرین خوانی و فلکناز خوانی توسط اعضا اجرا شد.

گفتنی است بعد از این دیدار، نشست هفتگی شاهنامه ساعت 20 شب تشکیل شد و حسن بهرامی، شاعر، داستان نویس و منتقد ادبی و دکتر عزت الله اسدی نیز در این نشست حضور داشتند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...