مایکروسافت همچنان به دنبال عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت است


رسانه کلیک – به نظر می رسد شرکت مایکروسافت کماکان روی ساخت و عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت فعالیت می کند تا در نسل آینده، کنسول ارزان قیمتی نیز راهی بازار کند. سال گذشته، درست پیش از اینکه مایکروسافت به صورت رسمی به معرفی کنسول بعدی خود با نام ایکس باکس اسکارلت بپردازد، […] نوشته مایکروسافت همچنان به دنبال عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس...

رسانه کلیک – به نظر می رسد شرکت مایکروسافت کماکان روی ساخت و عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت فعالیت می کند تا در نسل آینده، کنسول ارزان قیمتی نیز راهی بازار کند.

سال گذشته، درست پیش از اینکه مایکروسافت به صورت رسمی به معرفی کنسول بعدی خود با نام ایکس باکس اسکارلت بپردازد، شایعه هایی در رابطه با عرضه چند مدل مختلف از Xbox در نسل نهم به گوش می رسید. طبق این گزارش ها، ظاهرا Anaconda مشابه ایکس باکس وان ایکس قدرتمندترین کنسول مایکروسافت در نسل آتی است و Lockhart نیز به عنوان اقتصادی ترین و کوچکترین دستگاه جدید ایکس باکس است که با قیمت ارزن تری نیز به فروش خواهد رسید.

پس از رونمایی از پروژه اسکارلت، همچنان گزارش های زیادی درباره عرضه چند مدل مختلف از ایکس باکس منتشر شد. حال در تازه ترین خبرها، سردبیر وب سایت کوتاکو، جیسون شرایر (Jason Schreier)، مدعی است که مایکروسافت همچنان به دنبال عرضه مدل ارزان قیمت ایکس باکس اسکارلت است و که این نسخه دارای دیسک نوری نیست. به گفته این وب سایت، لاکهارت از لحاظ سخت افزاری شبیه به کنسول پلی استیشن 4 پرو خواهد بود. این دستگاه شامل یک هارد دیسک از نوع SSD به همراه CPU قدرت تر از نسل گذشته است تا قادر به اجرای بازی های با کیفیت نسل نهم باشد. بهره مندی از هارد دیسک SSD از مهمترین ویژگی های کنسول های نسل بعدی است که به نظر می رسد مایکروسافت از آن در تمامی مدل های ایکس باکس استفاده می کند.

مایکروسافت همچنان به دنبال عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت است

مایکروسافت همچنان به دنبال عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت است

ظاهرا بازی ها در مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت در رزولوشن 1440 پیکسل و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه اجرا می شوند. اما اگر به دنبال تجربه بازی ها در رزولوشن 4K و نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه هستید، ایکس باکس آناکوندا مخصوص شماست! لاکهارت به دلیل عدم وجود دیسک نوری، بیشتر روی سرویس ابری xCloud و سرویس اشتراکی بازی های مایکروسافت یعنی Xbox Game Pass تمرکز خواهد کرد.

در اوایل سال جاری میلادی، شاهد انتشار شایعه دیگری پیرامون عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت بودیم، به طوری که از آن به عنوان ارزن ترین ایکس باکس در نسل نهم یاد می کنند. البته، شایعه دیگر این ادعاها را نقص کرد و از لغو پروسه ساخت نسخه بدون درایو دیسک این کنسول خبر داد. با این حال، آن طور که به نظر می رسد، شایعه های زیادی درباره لاکهارت منتشر شده که گویا این ادعاها صحت داشته و ساخت همچین کنسولی در دستور کار مایکروسافت قرار دارد.

در هر حال، کنسول های نسل نهم مایکروسافت یعنی ایکس باکس اسکارلت در تعطیلات سال 2020 میلادی روانه بازار خواهند شد. پیش بینی می شود که این شرکت در اواسط سال آینده به صورت رسمی از دستگاه های جدید خود رونمایی کند.

Source: GamingBolt

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید