20 شبکه مجازی خارجی برای آشوب در خراسان رضوی متمرکز شده بودند


20 شبکه مجازی خارجی برای آشوب در خراسان رضوی متمرکز شده بودند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: 20 شبکه از 40 شبکه مجازی خارجی برای برپا کردن آشوب در این استان به ویژه مشهد متمرکز شده بودند.

علیرضا رزم‌حسینی در آستانه ۱۶ آذر "روز دانشجو" روز پنجشنبه در نشست رییس دفتر رییس جمهوری با گروهی از دانشجویان مراکز آموزش عالی در مشهد افزود: از مردم شریف خراسان رضوی و مشهد مقدس به خاطر هوشیاری در قضایای اخیر قدردانی ‌می‌کنم.
وی ادامه داد: این استان باید به شیوه خردمندانه اداره شود. هیچ کس و هیچ کشوری در ناامنی موفق نمی‌شود و همه ضرر می‌کنند، بنا براین نباید به آشوب و ناامنی دامن زد و در این راستا اگر جنگ اقتصادی جای خود را به جنگ نظامی بدهد، جوانان ما لباس رزم می‌پوشند و دوباره به مقابله با دشمن می‌پردازند.
استاندار خراسان رضوی گفت: با شورای شهر مشهد رایزنی کرده‌ایم تا تخفیفاتی در حوزه حمل‌ونقل و موارد مختلف به دانشجویان تعلق بگیرد.
وی افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم شرایطی را برای دانشجویان فراهم کنیم که امکان گذراندن دوره کارورزی به صورت رایگان برای آنان فراهم شود.
رزم حسینی ادامه داد: از زمانی که نظام اداری در کشور ایجاد شد، تمرکزگرایی شدت گرفت و این اولین مانع توسعه کشور به شمار می‌رود. بوروکراسی نحس نظام اداری سرمایه‌گذار و مجاهد اقتصادی را خسته می‌کند.
وی گفت: کم‌توجهی به فرهنگ اقتصادی در آموزه‌های دینی بخش دیگر از موانع موجود در کشور است لذا باید با تدابیر روحانیت، ائمه جمعه و علمای دین این مهم گسترش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاران اقتصادی و کارآفرینان را عابدین اقتصادی نامیده‌اند، در این راستا قوانین و مقررات مزاحم فراوانی وجود دارد که موانع عدم توسعه یافتگی کشور است.
وی ادامه داد: به واسطه اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی و طبق آمارمنتشر شده، تا دو هفته گذشته، پروژه‌های اقتصادی گوناگونی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان درشهرستان قلعه گنج استان کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز در حوزه‌های مختلف شاخص‌های این شهرستان بهبود پیدا کرده و احیا شده است.
وی گفت: در راستای توسعه و توانمندسازی، خراسان رضوی را به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم و طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در آن اجرا کرده‌ایم.
رزم حسینی افزود: تا امروز ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی با مشارکت ارکان حاکمیت به امضا رسیده که معادل یک چهارم بودجه کل کشور است، همچنین ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی هم به موجب این طرح مسوولیت توسعه و توانمندسازی استان را برعهده گرفته‌اند.
وی با اشاره به دیپلماسی نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ مبنی بر انعطاف و اقتدار بیان فرمودند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از این مهم، به دولت یازدهم این اجازه را دادند تا مذاکرات با ۱+۵ شروع شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: بعد از امضای برجام، تحریم صنعت کشتیرانی ایران به حالت تعلیق درآمد و کشتی سفارش داده شده «۱۴۵۰۰TEU کره‌ای» که در زمان تحریم‌ها تحویل کشور داده نشده بود، به ایران ارسال شد.
وی افزود: در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، تولید نفت کشور از ۲۱۰ هزار بشکه در روز به سه میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه در روز رسید.
رزم حسینی ادامه داد: در این راستا ۱۵۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شد، همچنین افزایش فروش نفت ایران، انعقاد خرید ۸۰ فروند هواپیما و سوئیفت‌های بانکی دایر شد.
وی گفت: در ادامه یک دیوانه‌ای به نام ترامپ وارد و به یکباره از برجام خارج شد، لذا شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و به موجب این اقدام، اروپایی‌ها ما را بازی دادند و با آمریکایی‌ها همراه شدند.
استاندار خراسان رضوی افزود: در خصوص طرح قانون مدیریت مصرف سوخت هم باید گفت، دولت و سران به این نتیجه رسیده بودند تا قیمت بنزین افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر این نکته که اعتراض حق مردم است، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم است، از طرفی امروز در شرایط خاصی قرار داریم و اگر وحدت خود را حفظ نکنیم آینده خوبی نخواهیم داشت، بنابراین نیاز است از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم و در مسیر توسعه و اشتغالزایی گام برداریم.
وی با اشاره به اتفاقات بعد از مدیریت مصرف سوخت در کشور گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان پشتیبانی خوب توام با حوصله‌ انجام دادند که باعث شد این مسئله در خراسان رضوی به خوبی مدیریت شود.

رزم حسینی پیش از حضور در سمت استانداری خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج 'طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شوند. بر این اساس هم‌اینک افزون بر ۱۰۰ معین اقتصادی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی، ۹۸ درصد از کل روستاهای این استان را زیر پوشش برنامه‌های توسعه برده‌اند.

افزون بر ۹۲ درصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع 'کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی' که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به همه شهرستان‌های این استان سفر و در همین چارچوب دهها فقره تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است.

بر این اساس تاکنون با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان رضوی صدها پروژه با سرمایه گذاری چند صد هزار میلیارد ریال تعریف شده است. اجرای این پروژه‌های توسعه ۱۵۷ هزار و ۳۶۳ مورد اشتغال ایجاد می‌کند.

تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل ۲۱ درصد در حوزه خدمات و گردشگری ۴۴ درصد در حوزه صنعت و ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی است.

در همین ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که وظایفش با بهره‌گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان، فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معین‌های اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد معین‌ها، پیگیری امور اداری و مشکلات معین‌های اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران در هر شهرستان استان خراسان رضوی است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور را دارد.

این استان شامل ۲۹ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا است. ۷۲ شهرداری و ۲ هزار و ۳۴۸ دهیاری در خراسان رضوی فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس